Vladimir Zinchenko: Plovila bez greške



5 min

Vizija i entuzijazam ugrađeni u slovenski brend Greenline vraćaju povjerenje: slovenski brodograditelj iznova osvaja tržište koje je na neki način i utemeljio

Prije dvije godine rijetki su vjerovali da bi Vladimir Zinchenko, vlasnik tvrtke SVP Avio, mogao uspješno iznova pokrenuti brend Greenline i porinuti dva nova modela, uključujući i ponos kuće Greenline 65 Oceanclass, te tako nagraditi sve prošle napore i sačuvati mnogo radnih mjesta, sve to u tako kratkom vremenu. Danas je pred nama stabilna kompanija, usmjerena prema izvanrednom rastu, koja gradi besprijekorne motorne jahte prožete zelenom niti vodiljom koja je u njezinom DNK.

Umjesto na Greenline 44, odlučili ste baciti se na mnogo veći 65 Oceanclass?
Ponekad stvari ne idu kako ste planirali: dok je model 65 bio sve bliže ostvarenju, shvatili smo da će 44 nešto kasniti. Možda su nam planovi bili previše optimistični, ali stići ćemo ih. Po revidiranom planu, porinuće modela 44 slijedi početkom 2019. godine. Bit će značajnih novosti u sustavu cjevovoda, može se reći i revolucionarnih, ali to je sve što ćete zasad čuti.

U međuvremenu je Greenline 36 postao 39?
Učinjeno je nekoliko značajnih izmjena: izradili smo novi kalup, donekle promijenili interijer i proveli manje izmjene na palubi. Kad smo počeli graditi taj brod, bio sam potpuni početnik, ali sam otada mnogo naučio. Što se naziva tiče, smatrali smo da je pošteno označiti brod po novoj duljini – Greenline 39 je dugačak 11,99 metara, odnosno 39 stopa.

Što je s modelom 33?
Očekivali smo da se i on nastavi proizvoditi jer je bio temelj linije Greenline, a i sagrađeno ih je zaista mnogo… ali prodaja zasad nije zadovoljavajuća, osobito na tržištima na kojima potencijalni kupci ne mogu vidjeti taj model na vodi. U svakom slučaju, Greenline 33 je simbol rođenja tog koncepta, pa ćemo ga proizvoditi sve dok bude potražnje.

Je li uopće neki izazov nastaviti priču u kategoriji 33 stope?
Doznat ćete više o tome u Cannesu sljedeće godine, kad budemo predstavili motorni krstaš od 30 stopa koji će juriti brzinom do 25 čvorova. Taj koncept nastavak je filozofije Greenline, a bit će opremljen elektromotorima i onima s unutarnjim sagorijevanjem. Dosta zasad – vjerojatno sam i previše rekao!

Vladimir Zinchenko
Greenline 39

Nakon uspješnog predstavljanja modela 65 Oceanclass na sajmu u Cannesu, koliko očekujete da ćete ih prodati sljedećih godina?
Naravno da bismo ih željeli sagraditi i prodati što više, ali smo svjesni da je riječ o proizvodu koji može računati na mali segment tržišta. Nema mnogo ljudi koji žude za preplovljavanjem oceana luksuznom motornom jahtom, a Greenline Oceanclass je upravo to – prekooceanska jahta s certifikatom A. Kupci na koje računamo cijene sigurnost naših jahta, pa imamo zainteresiranih za primjerak br. 2 koji je bio predstavljen u Portorožu, odnosno, postoje upiti za jahtu te veličine s hibridnim pogonom. Kao relativno mala kompanija, možemo se orijentirati prema kupcu, što znači da nam je prednost u prilagodbi dizajna i gradnje svakome od njih.

Možemo li očekivati nove modele u kategoriji Oceanclass?
Lako moguće – imamo nekoliko projekata u fazi nacrta, kao i klijenata za veće jahte, ali je problem u tome što se njihove želje, kad je riječ o duljini, stalno mijenjaju. Posljednji put kad smo razgovarali o tom projektu, bilo je riječi o 100 stopa… Znači, ako potpišemo ugovor, sljedeća jahta koju ćemo graditi mogla bi biti ta od 110 stopa.

Gdje vam je sada proizvodni pogon? Koliko ljudi zapošljavate?
Gdje je bio i prošle godine, u Zgoši na Bledu, s tim što gradimo novi u Škofjoj Loki. Razlika u odnosu na ranije stanje jest u tome što su sada oni u našem vlasništvu, kupili smo ih nedavno. Stalnih radnika imamo oko 200, uz 50 pod ugovorom na određeno vrijeme, dakle, ukupno 250.

Otkad se hibridni pogon pojavio na tržištu, traje i problem kapaciteta baterija, odnosno autonomije. S druge strane, uz nesumnjive prednosti poput struje napona 230 V, na koju su ljudi kod kuće navikli, uz stalno uključena trošila, razlika ide u korist Greenlinea. Kako je namjeravate zadržati u budućnosti?
Spomenuli ste upravo ono jedinstveno što Greenline nudi, i to uglavnom u sklopu standardne opreme, što naši kupci visoko vrednuju. Primjerice, na našim brodovima nema istosmjerne struje napona 12 V, kao ni plinskih kuhala: ugrađujemo ih samo na poseban zahtjev. Baterije daju dovoljno struje za sva kućna trošila koja rade na napon od 230 V, odnosno 110 V u Sjedinjenim Državama. Na sajmu u Miamiju smo se uvjerili da solarni paneli valjano dopunjuju baterije i kada ih crpe svi istodobno uključeni uređaji. Tiha plovidba na struju druga je prednost, posebice zato što smo ustvrdili da je 20 nautičkih milja više nego zadovoljavajuća dnevna autonomija za većinu naših klijenata. Odnos između hibridnog i klasičnog pogona stoga je 70:30.

Vladimir Zinchenko
S novim modelima Greenline Oceanclass 65 i Greenline 39 Zinchenko je pokazao odlučnost za oživljavanje i razvoj toga slovenskog brenda

Nema sumnje da su jaki i vjerni zastupnici ključni za uspjeh proizvođača plovila. Kako upravljate svojom zastupničkom mrežom?
Valjano strukturiran poslovni i razvojni plan izvanredno je važan za rast svake kompanije. Sada smo u fazi da naš posao možemo bolje strukturirati, povećali smo poslovodni tim i posvetili se širenju zastupničke mreže. Razvijamo i program obuke za zastupnike, kao i alate kojima ćemo im olakšati pristup kupcima i posao uopće. Vjerujemo da je svima u najboljem interesu da prodajna mreža raste s nama – to je i jedini put jačanja povjerenja klijentele.

Kako rješavate ono što se pojavi nakon prodaje? Imate li razvijen sustav?
Živimo u vremenu u kojem kupci mogu komunicirati međusobno i s proizvođačima lakše nego ikada ranije, stoga nam je briga za kupca na prvome mjestu. Nema uspješnog poslovanja bez djelotvornih komunikacijskih kanala. Iskreno, nemamo mnogo zahtjeva za uklanjanje nedostataka u garantnom roku, ali ne mogu ni tvrditi da su plovila Greenline bez greške. Naš specijalizirani odjel brine o potpori kupcima i rješava svaki zahtjev što je brže moguće. Za sada se sve odvija ručno, ali tražimo softverska rješenja kako bismo automatizirali neke od tih procesa.

Američko tržište vam je važno?
Američko tržište je ogromno, potražnja također. Vjerujem da na njemu dobro poslujemo: u proteklih 12 mjeseci prodali smo 17 brodova. Nastupili smo 2016. i 2017. godine na sedam nautičkih sajmova u SAD-u i četiri u Kanadi, a uspostavljamo i vlastitu tvrtku za prodaju i marketing, kao i zastupničku mrežu po cijeloj Sjevernoj Americi.

Recite nam nešto o brendovima Skagen i Shipman?
Prodali smo alate za Skagen, nismo uspjeli, premda smo mnogo novca uložili u pokušaje da oživimo taj brend. Za nas je on zaključen. Nešto drugačije stoji stvar sa Shipmanom – taj brend ima legendaran status, brodovi su izvrsni. Uskoro ćemo razgovarati o njegovoj obnovi. Vlasnici smo projekta Shipman 59 i možemo ga sagraditi čim neki kupac pokuca na vrata.

Fotografije Greenline

 

Share this article:


Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude

Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above