Sunseeker 76 Yacht na testu: Potpuna mirnoća



3 min

Poslušan na moru, spreman ubrzati i na najmanju komandu i brz u odgovoru na promjene položaja kormila, novi Sunseeker 76 nije samo brod za razonodu, nego i jahta kojom se upravlja s punim zadovoljstvom

Bijeli Sunseeker privezan uz lukobran izgledao je kao brod-duh u tmini, dok brodogradilišne hale za njim kao da su lebdjele, daleke i nestvarne. Na samoj jahti prozori kao da su bili zastrti papirom, ali je testna posada upalila svjetla, uključila grijanje i čekala nas s pripremljenim – zagrijanim – navigacijskim instrumentima. U programskom nizu brodogradilišta Sunseeker, novi model 76 zamjenjuje model 75, koji je, pak, naslijedio model 73. Za ovu su kuću sve to bili važni modeli, prodani svaki u više od stotinu primjeraka, ali je prinova ipak posve originalna, temeljito preoblikovanog nadgrađa, duljeg i šireg trupa i obogaćena mnogim poboljšanjima. Neka od njih, primjerice, veliki prozori koji daju snažnu dramsku notu glavnoj palubi i s njima usklađene mjestimično otvorene ograde radi što boljeg pogleda na more, jednostavno odražavaju promjene mode. Odgovor na nove zahtjeve tržišta je i impresivna oprema pramčane palube, kao i velik broj jastuka za sunčanje, sofa i stolova za uživanje u jelu i piću, prostranija i bolje opremljena kabina za posadu, kojoj se sad prilazi kroz strojarnicu, i ostakljen glavni prolaz – ravan i s pravokutnim skretanjem, za razliku od ne osobito praktičnog polukružnog na ranijim modelima.

Sunseeker 76
Salon i kokpit organizirani su kao jedna cjelina s kliznom staklenom stijenkom koja povezuje ta dva prostora na glavnoj palubi

Dizajneri kuće temeljito su preuredili i stakleni krov nad prednjim dijelom upravljačkog mjesta, koji se sad može podići ili zastrti sjenilom – rekli bismo da je to jedinstvena značajka na jednom modelu ove kategorije, s gornjom palubom. Plod posebnog nadahnuća je i cjevasto spremište za pramčane tende, dok je na donjoj palubi Sunseeker 76 uređen gotovo identično kao i njegovi prethodnici, s posteljama primjerene veličine i stojećom visinom od 1,98 m. Vlasnička kabina, položena sredinom trupa, prekrasan je prostor s golemim oknima na bokovima, garderobom visokom koliko i sama kabina i privatnom kupaonicom s dva umivaonika. VIP kabina površinom je nešto manja, ali također vrlo udobna. U gostinskoj kabini dva se odvojena kreveta električnim sustavom mogu spojiti u bračni krevet širine 1,42 metra. Vlasnicima modela 76 na raspolaganju stoje mnoge mogućnosti individualizacije, od izbora materijala – mramora, drva (na jahti koju smo testirali bili su korišteni antikni granit i wenge, a pod je bio od bijeljene hrastovine), boja i materijala za obloge i podove. Nude se tri izvedbe kuhinje: otvorena, na glavnoj palubi, zatvorena (nalik na ormar) i čak potpuno odvojena, u posebnoj prostoriji umjesto gostinske kabine na lijevoj strani, na čiji je račun povećana i blagovaonica s velikim okruglim stolom. Na krmenoj strani gornje palube može se ugraditi vrtložna kada s toplom vodom ili dizalica sa spremišnim mjestom za pomoćnu brodicu. Izvorno je kao tender predviđena gumena brodica Williams 385.

Sunseeker 76
Vlasnička kabina je spektakularna, s ogromnim bočnim prozorima, ‘walk in’ garderobom i najfinijim uređenjem

Sunseeker predviđa opremanje modela 76 parom motora MAN 12V snage 1.400 KS, ali je moguća ugradnja i snažnijih motora, do 1.550 KS. Strojarnici se pristupa kroz nepropusna vrata iz kabine za posadu – opremljene dvama ležajevima i sofom, s privatnom kupaonicom. Primjerak koji smo testirali imao je ugrađene i stabilizacijske peraje Side-Power futurističkog izgleda, koje omogućuju potpuno mirovanje (‘zero-speed’) broda. Na mirnom moru taj se sustav testira vožnjom u krugu i prelaženjem preko vlastitih valova – pokušali smo, i jahta ih je presjekla bez imalo valjanja. Ne bismo savjetovali aktivaciju tih peraja tijekom plovidbe mirnim morem, osobito brzinom većom od 15 čvorova, mi ih nismo isključili, pa smo osjetili i početni otpor naglom skretanju pri većoj brzini, što nas je nasmijalo. Kad se peraje uvuku, Sunseeker potvrđuje reputaciju poslušnog broda. Par MAN-ovih strojeva V12 od 1.400 KS svakako daje dovoljno potiska, ali smo se uvjerili i da je 1.550 KS na testiranoj jahti savršen omjer težine i snage: postignuta brzina od 33 čvora na plimnom valu u blizini Old Harryja bila je savršena za krstarenje podno znamenitih krednih stijena Dorseta, jedne od najspektakularnijih obala na svijetu. Kad se sunce probije ispod oblaka i rastjera maglu, njihova bjelina nad tirkiznim morem svakako je prizor s kakvim se malo drugih može mjeriti. Ako niste na novom Sunseekeru.

Tehnički podaci

Duljina: 23,60 m
Širina: 5,95 m
Gaz: 1,7 m
Spremnik za gorivo: 6.000 l
Spremnik za vodu: 1.400 l
Istisnina: 53.700 kg
Motori: 2 x MAN V12 (2 x 1.550 KS)
Najveća brzina: 32 čv.
Brzina krstarenja: 25 čv.
Autonomija: 400 nm
Graditelj: Sunseeker
Zastupnik: Sunseeker Adriatic Group

Fotografije Sunseeker


Share this article:


Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude

Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above