Novi BMW X1

by Yachts Croatia

BMW X1 – Vožnja ‘na sva četiri’

Prvi snijeg na Velebitu iskoristili smo za testiranje novog modela BMW X1; u lijepom i zahtjevnom okruženju novi automobil, ‘naoružan’ brojnom dodatnom opremom, iskazao je svoj avanturistički duh i besprijekoran komfor

Na prvom mjestu kataloga za novi model BMW X1 vozila napisano je – žeđ za avanturom. Kada smo dobili priliku voziti testni primjerak tog automobila, taman je na Velebitu pao prvi snijeg, pa dvojbi o tome gdje isprobati novo vozilo zapravo nismo ni imali. Dva prijelaza preko naše najveće planine u zimskim uvjetima bila su pravi test za automobil, ali i za naše vozačke sposobnosti. U ovom posljednjem nam je tehnička performansa vozila zaista pomogla, ali i strast da vam prenesemo posebne dojmove. Civilizaciju smo napustili u Gospiću, odakle smo se uputili prema Baškim Oštarijama, koje s Dabarskim kukovima čine idilično mjesto za fotografiranje. Međutim, maglovito vrijeme i zasniježene ceste kojima smo htjeli proći iz Oštarija prema dubinama Velebita, usmjerile su nas nešto niže, na Ledenik i uspon prema Dabarskoj kosi, po većinom snijegom prekrivenom (ali prohodnom) makadamu prema Bačić dulibi, do koje je cesta bila očišćena od većeg snježnog pokrivača, koji je na mjestima mjerio i do pola metra dubine. Ledene sige na maštovitim oblicima stijena davale su nam do znanja da maksimalno pripazimo na sigurnost, ali nas je pogon na sva četiri kotača, čuveni xDrive, služio bez po muke. Samo smo na najzaleđenijim dijelovima osjetili malo proklizavanje, a krenuti i stati smo mogli kada god poželimo. Uz tako komfornu vožnju mogli smo uživati u živopisnim krajolicima i pravoj divljini prirode, u srcu srednjeg Velebita. Nastavili smo naš ‘road trip’ povratkom na magistralnu cestu koja spaja Gospić i Karlobag, te dalje prema Senju. Plan nam je bio jasan, isprobati kako novo vozilo leži u zavojima, a boljeg mjesta od krivudave Jadranske magistrale nismo mogli zamisliti. Svaki BMW ima ugrađene vrhunske vozne performanse, a tako je bilo i s našim vozilom, što je posebno došlo do izražaja kada smo uključili opciju vožnje Sport, kojom se povećava agilnost motora i utvrđuje ovjes.

BMW X1

Vožnja po asfaltu – reklo bi se kao po loju

S Magistrale smo se odvojili u mjestu Sv. Juraj odakle smo počeli uspon prema Oltarima, gdje smo par kilometara vozili ka Zavižanu, da bismo zatim produžili do Krasnog i jezera u Švici kraj Otočca. Vozili smo uglavnom po očišćenom, ali klizavom asfaltu. I dalje smo uživali u komfornoj vožnji, ali i u spektakularnom zalazu sunca kao nagradi za lijepo proveden dan koji je simbolično označio (pre)brzi kraj puta te povratak u civilizaciju. Namjera nam je bila isprobati vozilo na zahtjevnim cestama i donijeti vam dio ljepote koju skriva Velebit. I u jednom i u drugom smo zaista uživali, te smo se uvjerili da priče o zaista uspjelom nasljedniku prve generacije modela X1 (inače do sada u svijetu prodanog u čak 730.000 primjeraka) itekako stoje. Automobil se superiorno ponaša na cesti i bez problema svladava prepreke koje uključuju pravu off road vožnju. U tome mu pomažu i dobro poznati BMW sustavi iz većih (i skupljih) modela, a nama je posebno pomogao ‘head up’ prikaz osnovnih informacija o vožnji na vjetrobranskom staklu. Već spomenuta opcija vožnje Sport odličan je izbor kada želite u vožnji osjetiti još malo adrenalina, ali možete odabrati i postavku vožnje s najmanjom potrošnjom nazvanu Eco Pro, kao i standardan Comfort način vožnje. Za ugodnu atmosferu ‘pobrinuo se’ i sustav ozvučenja Harman Kardon, dok nam je središnji zaslon bio na usluzi za sve multimedijalne funkcije i naravno, navigaciju. Lijep detalj na testiranom modelu je i panoramski krov, a korisne su se pokazale i funkcije sustava Driving Assistant preuzete od većih modela brenda.

BMW X1

Novi X1 opravdao je naziv SAV (Sport Activity Vehicle)

Osim osvježenog dizajna karoserije, novi X1 razlikuje se od prethodnika i u svojim dimenzijama, pa unutrašnjost novog BMW-a X1 nudi puno više mjesta za putnike i prtljagu, uz najmodernije, luksuzno uređenje te funkcionalnost koja se temelji na pouzdanom inženjeringu i tehnologiji. Novi model viši je od svog prethodnika za 53 milimetra, što je doprinijelo povećanju prostranosti interijera. Uz to, značajno povišen položaj sjedenja (+36 milimetara sprijeda, +64 milimetra straga) optimizira vozačev pregled ceste. Prostor za koljena na stražnjim sjedalima povećan je za 37 milimetara u standardnoj izvedbi te čak do 66 milimetara uz opremu s prilagodljivim stražnjim sjedalima, dok je kapacitet prtljažnika od 505 litara za 85 litara veći od kapaciteta prethodnika. Preklapanjem standardnih naslona stražnjih sjedala specifikacija 40:20:40, koji su također dodatno dostupni i u izvedbi s prilagodljivim nagibom, zapremnina spremnika može se povećati do impresivnih 1.550 litara. Motori s četiri cilindra najnovije BMW-ove generacije, verzija BMW-a xDrivea, inteligentnog sustava za pogon na sve kotače, optimizirana za efikasnu potrošnju goriva te tek razvijena nova tehnologija podvozja, doprinose osjetnom povećanju sportskih performansi te udobnosti u vožnji u usporedbi s modelom na odlasku – pri čemu je potrošnja goriva, s emisijom, srezana čak za 17 posto. Preklopno suvozačevo sjedalo te stražnja sjedala koja se mogu pomicati 13 centimetara naprijed i natrag, opcije su koje kao dio dodatne opreme pružaju još veću varijabilnost. Dvije benzinske i dvije dizelske četverocilindarske izvedbe motora dostupne su od lansiranja modela u listopadu, a svi motori imaju četiri cilindra i dio su nove generacije motora BMW grupe. Motori su povezani ili s ručnim mjenjačem ili s automatskim Steptronic mjenjačem s osam brzina. Ulazni model s dizelskim motorom je sDrive16d od 85 kW/116 KS i dostupan je od 242.179 kune, dok smo mi vozili model xDrive20d (140 kW/190 KS) čija cijena, s uključenim PDV-om i posebnim porezom, kreće od 312.823 kuna. Mi bismo istaknuli kako je bitna činjenica da i ako nemate xDrive, novo vozilo dolazi s pogonom na prednje kotače, što ga uz seriju 2 svrstava u jedine takve automobile u BMW obitelji, ali i dodatno naglašava mogućnost da s njim skrenete s glavne ceste i odete u prirodu. Što po nama i jest najljepši način na koji ovaj automobil možete koristiti.

BMW X1

Iako smo vozili automobil koji ima superiorni xDrive, i standarda opcija s prednjim pogonom čini ga pogodnim za off road

Pagani Huayra
Lamborghini Huracàn