Sirena 58 na testu: Mala sirena



4 min

Od konkurencije se izdvaja jedinstvenim dizajnom, a uz ekonomičnu potrošnju i veliku autonomiju, ovu jahtu krase i prostrane vanjske cjeline namijenjene uživanju u okolišu

Grupacija Sirena Marine već je deset godina prisutna u svijetu jahti prvenstveno kao izvođač za druge proizvođače i sa svoja dva poznata brenda jedrilica – Azzure Yachts i luksuznijim Euphoria Yachts. Stečeno iskustvo bilo je odlična osnova za osnivanje vlastite linije motornih jahti pod imenom Sirena Yachts od kojih je prva – Sirena 64 – predstavljena na sajmu u Düsseldorfu prošle godine. Iste godine, na sajmu u Cannesu, europsku premijeru imala je Sirena 58 koju smo tom prilikom mogli i testirati. Oba modela dizajnirao je dizajnerski studio Frers Naval Architecture & Engineering osnovan davne 1925. Sirena 58 ističe se svojim jedinstvenim dizajnom koji je odvaja od konkurentskih jahta. Temeljna vodilja u dizajnu ove jahte bila je učinkovitost. Pramac koji u more ulazi pod kutem od 90 stupnjeva te trup koji se postupno širi od pramca prema svom najširem dijelu odlike su učinkovitih trupova. Ovakav dizajn ostavio je dosta mjesta na pramcu koji je rezerviran za ležaljku sa sunčalištem, dok čitavo nadgrađe, sa salonom i natkrivenim krmenim dijelom, počinje gotovo od polovice jahte. Krma je rezervirana za prostranu krmenu platformu koja je i mjesto za tender, a na njoj je i ulaz u krmenu kabinu za skipera s ležajem i kupaonicom.

Sirena 58
Raspored na gornjoj palubi je klasičan, uz nešto inovativnog pristupa oblikovanju sunčališta, dok je obrada svih detalja besprijekorna

Trup ove jahte relativno je visok te se glavna paluba nalazi čak četiri stube iznad krmene platforme, odnosno vodene linije. Na vrhu tih stuba je glavni prostor glavne palube koji objedinjuje vanjski, natkriveni dio te salon čineći ih gotovo jedinstvenim prostorom. Odmah po ulasku u salon na njegovoj desnoj strani smještena je kuhinja, sa šankom koji je dijeli od glavnog dijela salona. Ovaj prednji dio, koji je za jednu stubu viši od ostatka glavne palube, objedinjuje mjesto za objedovanje te dnevni boravak s dvije nasuprotne sofe oblika slova L, od kojih je jedna s rasklopivim stolom – na kojem mogu objedovati četiri osobe. Tu, u samome vrhu salona, nalazi se unutrašnje upravljačko mjesto i polukružno stubište koje vodi do kabina. Cijeli je salon vrlo dobro osvijetljen dnevnim svjetlom budući da je nadgrađe okruženo redom prozora, pa je pogled iz salona odličan, kao i s upravljačkog mjesta, a svi se prozori mogu zatamniti ugrađenim zavjesama. Dok je sadržaj salona pomalo konzervativan u svom dizajnu, dizajn kabina unosi dosta inovativnosti, posebno u pogledu rasporeda. Testirani primjerak bila je dvokabinska verzija kod koje čitavi prostor pramca zauzima prostrana VIP kabina. U kabinu se ulazi sa stubišta koje isto tako vodi do vanjskog ulaza u kabinu koji se nalazi na pramčanom dijelu broda, što je uistinu inovativna i praktična odlika. Glavna posebnost ove kabine jest krevet usmjeren s uzglavljem prema krmi, što bi trebalo doprinijeti ugodnijem spavanju, a prostor u samome vrhu pramca iskorišten je za dvije sofe s malenim stolom, idealnim za doručak ili večeru daleko od ostalih gostiju.

Sirena 58
U ovoj verziji Sirena 58 ima raskošnu vlasničku i još jednu nešto manju kabinu

Dugi bočni prozori na pramcu unose dosta dnevnog svjetla u ovu kabinu, a ističe se i prostrana kupaonica koja zauzima prostor inače namijenjen trećoj kabini s dva pojedinačna kreveta u trokabinskoj verziji. Uz inovativnu VIP kabinu, tu je i vlasnička kabina smještena na sredini trupa s podjednako velikim bračnim krevetom te radnim stolom na lijevoj i prostranom sofom na desnoj strani. Kao i VIP kabina, i ova posjeduje prostrane bočne prozore za danje svjetlo, a osjećaj prostranosti čitave unutrašnjosti, čiji dizajn potpisuje Spadolini, povećan je uporabom svijetlog drveta u kombinaciji s crnim linijama na pojedinim detaljima, poput okvira prozora. Osim u unutrašnjosti, dosta je pozornosti posvećeno dizajnu flybridgea tako da je otvoreniji i s odličnom preglednošću s upravljačkog mjesta, okružuje ga staklena ograda, a jarbol s navigacijskom opremom napravljen je da bude maksimalno nenametljiv. Za one koji to žele, u ponudi je mogućnost ugradnje fiksnog krova s pomičnim dijelovima koji natkriva flybridge. Iako je prvenstvena odlika ovog modela njegova ekonomičnost, pogotovo super ekonomična brzina od 10 čvorova, pri kojoj je potrošnja samo 20 litara na sat koja jamči domet od 850 nautičkih milja, Sirena 58 na testu je postigla brzinu od 24 čvora, pri tome se ponašajući kao brod s klasičnim gliserskim trupom i niti malo žrtvujući okretnost ili demonstrirajući neko neočekivano naginjanje i u velikim okretima. Sirena 58 u svemu se pokazala kao odličan početak jednog brenda od grupacije Sirena Marine koja je svoje desetogodišnje iskustvo u proizvodnji brodova zaokružila ovim modelom.

Tehnički podaci

Duljina: 18,68 m
Širina: 5,35 m
Gaz: 0,98 m
Istisnina: 30 t
Spremnik za gorivo: 3.600 l
Spremnik za vodu: 800 l
Motori: CAT C 8.7 – 650 KS x 2
CAT C 12.9 – 850 KS x 2 – opcija
Najveća brzina: 24,6/29,4 čv.
Brzina krstarenja:16 čv.
Autonomija: 850 nm
Dizajn eksterijera i koncept: Frers Naval Architecture & Engineering
Dizajn interijera: Design Studio Spadolini
Graditelj: Sirena Marine
Zastupnik: Robert Yachting

Fotografije Jeff Brown

Share this article:


Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude

Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above