Ribco Seafarer 36

by Yachts Croatia

Osim što morskom površinom juri poput ispaljenog metka, grčki gumenjak krasi besprijekorna kvaliteta izrade, a na njemu ćete pronaći i čak dvije spavaće kabine

Na sajmu u Biogradu imali smo priliku upoznati grčke gumenjake Ribco i testirati primjerak koji je bio izložen – model Seafarer 36. Prvi nam je ovo put da se susrećemo s tim grčkim brendom pa smo sa zanimanjem proučili što novitet na hrvatskom tržištu ima za ponuditi. Na prvi pogled kod ovog jedanaestmetarskog plovila ističe se besprijekorna kvaliteta izrade, površine obojene u metalik crnu boju lako pokazuju i najmanje nepravilnosti, koje se na izloženom modelu nisu vidjele. Rezultat je to dva desetljeća iskustva u proizvodnji i relativno maloj količini plovila koje Ribco izrađuje, koja ne prelazi četrdeset primjeraka godišnje, pa se svakom brodu mogu u potpunosti posvetiti. S druge strane, i povijest brenda dovoljno govori o kvaliteti proizvodnje. Grčko brodogradilište također već dva desetljeća gradi gumenjake za britanski Scorpion, jednostavno prepoznat kao najbolji gumenjak na svijetu. Na stranim tržištima grčki brodograditelj samostalno nastupa pod svojim imenom, s ponešto izmijenjenim, više ‘mediteranskim’ uređenjem palube u odnosu na Scorpion, ali na istom koritu. Kada malo bolje proučite Seafarer, dugogodišnje iskustvo u proizvodnji lako se vidi.

Ribco Seafarer 36

Tvrdi krović koji natkriva dva kormilarska mjesta po potrebi se otvara pritiskom na gumb

Svaki detalj dotjeran je ‘u nulu’, a ako vas proučavanje vodi na palubu broda, otkrit ćete ono što prvim pogledom nismo mogli ni zamisliti, a to je da jedanaestmetarski gumenjak skriva i dvije spavaće kabine. Podizanjem pramčanog i krmenog sunčališta otkrivaju se dva udobna ležaja koji će vam odlično poslužiti ako dnevnu plovidbu odlučite produljiti. Gumenjaci su u startu opremljeni bogatim paketom opreme koja je uključena u cijenu standardnog modela, čime je za potencijalnog kupca riješeno mnoštvo financijskih nedoumica. Svoj pravi karakter, ponešto drugačiji od ‘ulickane’ vanjštine, Seafarer pokazuje kada se otisnete na more. Tu se estetski lijepi gumenjak pretvara u zvijer – beskompromisno smo jurili morskom površinom brzinama do pedeset (!) čvorova, bez poskakivanja ili neugodnih trzaja. Korito ‘na stepenice’ tu dolazi do punog izražaja, a zanimljivo je da Ribco ima i svoj trkaći tim, pa se iskustva stečena utrkivanjem prenose u ‘obična’ plovila. Naše plovilo bilo je opremljeno dvama Mercury Verado motorima od 350 konjskih snaga, koji mu daju dovoljno potiska za pravu morsku jurnjavu. Kada smo od strane predstavnika brodogradilišta bili zamoljeni da malo žešće testiramo plovilo, ispred Biograda smo napravili niz vratolomija.

Ribco Seafarer 36

Seafarer 36 – tek kada iziđete na more, možete doživjeti pravu vrijednost tog plovila

Osim što su se naši suputnici malo teže držali na palubi, samo plovilo pokazalo je laku upravljivost i odlično držanje mora i kod naglih okreta i vožnje u krug, pri čemu nije bilo nimalo proklizavanja krme, zahvaljujući dubokom koritu u krmenom dijelu. Kada smo se vratili u marinu, bilo nam je jasno da se radi o posebnom plovilu koje je svoj karakter, među ostalim, izbrusilo i plovidbom po nemirnim grčkim morima. Po našem mišljenju, pomorstvenost je prva karakteristika koju bismo istaknuli kod ovog modela; iako u marini nalikuje svim drugim plovilima, kada izađete na more, shvatit ćete njegovu pravu vrijednost. S druge strane, lako je primijetiti nekoliko ‘sexy’ dotjeranih detalja koji mu daju dozu ekskluzivnosti, poput tvrdog krovića koji natkriva dva kormilarska mjesta i koji se po potrebi otvara pritiskom na gumb. Maleni toaletni prostor skriven je u upravljačkoj konzoli, a tikom prekriven pod i krmeni dio plovila daju mu i toplinu i ekskluzivnost. Čini nam se kako je kombinacija svjetski priznatog Scorpion korita (ovaj model ima korito Scorpion modela Sting) i odlične razine kvalitete garancija uspješnosti ovog brenda i na hrvatskom tržištu. Ako ste ljubitelj jurnjave morskom površinom u opuštenoj varijanti, onda je Seafarer sigurno jedan od vaših potencijalnih izbora.

Tehnički podaci

Duljina: 10,50 m
Širina: 3,25 m
Gaz: 0,529 m
Istisnina: 3979 kg
Spremnik za gorivo: 760 l
Motori: 2 x 350 KS
Najveća brzina: 60 čv.
Zastupnik: OneMareSports

Fotografije Boris Kačan i Ribco

Aquila 44
Riva 66 Ribelle