Projekt Fincantieri Sundance

by Yachts Croatia

Tehnologija lijepog

Stvoren u suradnji s britanskim dizajnerom Steveom Greshamom, Sundance je daleko od ičega na što smo navikli. Petpalubna jahta punih 90 metara i teška 3.000 tona, Sundance izgleda perolako i ima naglašen sportski profil. Od blago zaobljenog pramca njezine delikatne linije teku prema krmi poput vala. Najupadljivija je vlasnička paluba, istaknuta oštrijim linijama nego glavna, a neobično je i nadgrađe iznad nje. Jedan od niza neobičnih elemenata jahte je kupola od 155 četvornih metara nad središnjim salonom na vlasničkoj palubi, koja omogućuje da se naslonite na staklo i promatrate ocean pod vama. Od morske površine pod nogama pa do neba nad glavom, taj salon ispunjen je svjetlom što dopire kroz veliku kružnu plohu u stropu. Proporcije i sklad među cjelinama istaknuti su jedinstvenom linijom koja krivuda oko nadgrađa od pramca do krme, oblicima prozora salona i eliptičnih paluba, povezujući sve te elemente. Posebnost uređenja leži u tome što vlasnička i paluba za sunčanje slijede zakrivljene umjesto uobičajenih ravnih linija.

Fincantieri Sundance

Fincantieri Sundance – pogled na glavni salon

Cjeline se stoga slijevaju jedna u drugu, stvarajući organsko jedinstvo umjesto strukturalnog. Stručnjaci brodogradilišta dodaju da su predviđene dvije konfiguracije donje palube: na prvoj krmenim dijelom dominira veliko spremište za pomoćnu brodicu pozamašnih dimenzija u kojem ima mjesta i za veliki tender, gumenu brodicu i nekoliko igračaka za more. U toj verziji kupališna platforma izvlači se iz središnjega dijela trupa, na desnoj strani – dosad neviđeno, a zanimljivo i zato što će dok je jahta na vezu beach club krma uvijek biti uz vjetar u odnosu na ispušne cijevi motora i generatora. U drugoj verziji te cjeline zamjenjuju mjesta: spremište za pomoćna plovila nalazi se u sredini trupa, a krmu zauzima plaža raskošnih dimenzija. U toj konfiguraciji desni dio platforme može se namijeniti kupanju i sunčanju, a lijevi poslužiti za spuštanje tendera na vodu, što nije izvedeno samo zbog inovacije, nego zbog toga što je brodogradilište željelo korisnicima pružiti što više udobnosti, posebice za mirovanja broda. Dio iste filozofije je i odluka o velikoj brzini (najveća će iznositi 18,5 čvorova, a brzina krstarenja 14 čvora, uz autonomiju od 6.000 nm), umjesto uobičajenih 10 do 12 čvorova.

Tehnički podaci
Top superjahta po volumenu
Dizajner Umberto Felci