Pet desetljeća Boot Düsseldorfa

by Yachts Croatia

U punom jeku su pripreme za 50. izdanje najvećeg svjetskog sajma nautike i pratećih industrija, koji obuhvaća sve aspekte bavljenja aktivnostima na vodi i oko nje

Interes za Boot Düsseldorf veći je nego ikada u proteklih četrdeset devet godina. Da, Bootu je zaista pedeset godina, premda ostaje mlad kao i uvijek. Uspješna priča ovog sajma započela je jednog maglovitog dana u Ribarskoj ulici (Fischerstrasse) u Düsseldorfu, u studenom 1969. godine: tada je, u šest dana trajanja izložbe, u izložbeni prostor pohrlilo 34.000 posjetitelja. Direktor sajma Kurt Schoop povukao je sjajan potez kad je u posadu prve takve priredbe u unutrašnjosti privukao iskusnog nautičkog novinara Horsta Schlichtinga. Prvi je Boot Düsseldorf privukao čak 116 izlagača iz sedam zemalja, a posjetitelji su smatrali senzacionalnim doživljaj upoznavanja brodova uživo, na sajmu. Samo godinu dana kasnije, došlo je čak 183 izlagača, koji su zauzeli dvostruko više prostora nego u prvom izdanju. Zahtjevi proizvođača za izložbenim kvadratima sljedećih su godina rasli brzo i gotovo nepredvidljivo, pa se 1972. Boot preselio u novi, ultramoderni izložbeni centar na sjevernom dijelu Düsseldorfa, u blizini aerodroma. Od te godine ustalilo se održavanje sajma u siječnju, pa je Boot postao nautički sajam koji otvara vrata nove sezone. Trajanje sajma se produljilo na devet dana i obuhvaća dva vikenda, što su izlagači i posjetitelji zdušno prihvatili.

Boot Düsseldorf

Posjetitelji mogu zaroniti u svijet vodenih sportova u 14 novih tematskih sektora

Na 50.000 četvornih metara, 307 izlagača iz 41 države izrazilo je dobrodošlicu 85.751 (!) posjetitelju, a prvi put je uređen i veliki sajamski bazen za nautičare. Djeca i početnici mogli su provjeriti znanje o jedrenju – u dvorani, čime je Boot postao predvodnik u sektoru, te je 1973. predstavio i prve daske za jedrenje. Nakon deset uspješnih godina i brzog porasta broja posjetitelja i izložbene površine, Boot je iskoristio i naglo povećanje zanimanja za ronjenje. U novom mileniju, uoči Olimpijskih igara u Sydneyu, otvoren je Olimpijski centar, u suradnji s proizvođačima materijala za gradnju jedrilica i veslačkih čamaca. Zvijezda među plovilima bio je Jongertov gliser sa sklopivom kobilicom, dugačak 34 metra i težak 125 tona. ‘Catwalk’, koji je prispio u Düsseldorf 2006. godine, najveća je jahta ikada izložena u sajamskom paviljonu: vitka, duljine 41 metar, bila je golema medijska atrakcija. Godinu potom, Boot je premijerno ugostio klasične i starinske brodove, predstavljene u sklopu manifestacije Classic Forum kao krasan kontrast blistavim modernim jahtama. Godine 2010. priređena je panoramska izložba ‘Experience 360° watersports’, tijekom koje su posjetitelji mogli ‘zaroniti’ u čak četrnaest tematskih područja. Nova senzacija ponuđena je 2012. – sajam je ugostio 40 velikih jahta, od kojih je 30 doplovilo Rajnom vlastitim pogonom. Četiri godine kasnije, na Bootu se okupilo rekordnih 1800 izlagača, a iznimno popularni val – The Wave, kako ga je nazvao organizator, omogućio je hrabrijim posjetiteljima da se okušaju u surfanju u zatvorenom.

Boot Düsseldorf

Iako 50-godišnjak, Boot Düsseldorf je mlad, spreman i dinamičan kao uvijek

Najnovije izdanje Boot Düsseldorfa, koje će se održati početkom 2019., trebalo bi, prema dosadašnjim prijavama, privući oko 2000 izlagača. Boot Düsseldorf će napuniti 50 godina i obilježiti to golemom zabavom koja će trajati od 19. do 27. siječnja i protezati se na 16 paviljona raspoređenih na 220.000 četvornih metara, još jednom pod imenom ‘Experience 360° watersports’. Izlagači koji su potvrdili dolazak upoznat će posjetitelje s proizvodima vezanim uz jedrenje, vožnju motornim plovilima, ronjenje, jahanje na valovima, veslanje na dasci (SUP) ili jednostavno opuštanje na vodi i obali. Surferima će biti ponuđeno uživanje na umjetnom valu visine 1,50 metara i širine 9 metara, a roniocima centar u kojem će moći vidjeti što ima novo u razvoju tog sporta. Nemirni duh Boota, direktor Petros Michelidakis, koji čvrsto drži u rukama uzde svih zbivanja u 16 paviljona, objašnjava nam: ‘Cijele godine radimo da bi sajam bio što uspješniji, privlačniji i bolji. Izlagači dolaze s novim trendovima, predstavljaju dojmljive inovacije i premijerno prikazuju proizvode visoke tehnologije. Očekujem stoga da će Boot i u sljedećoj godini ostvariti snažan ekonomski utjecaj.’

Fotografije boot Düsseldorf

Dizajn po izboru Alberta Mancinija