Pepe García-Aubert: MB 92 s vjetrom u leđa



5 min

Marina Barcelona 92 vodeći je servisni centar i brodogradilište za megajahte koje pruža usluge popravka i održavanja za najveće jahte na svijetu, a s novim partnerom, Dogus grupom, svoje poslovanje planira proširiti budući da tržište velikih jahti bilježi snažan rast

U MB 92 se popravlja ili održava 60 posto najvećih jahti na svijetu, ovaj ‘škver’ ovlašteni je servisni centar za brodogradilišta poput Lürssena ili Heesena, a zahvaljujući najnaprednijoj tehnologiji i vrhunskim stručnjacima, klijentima može ponuditi visoku kvalitetu usluge. Naime, upravo je predsjednik uprave MB 92 Pepe García-Aubert zaslužan za uvođenje profesionalnog poslovanja i značajno proširenje infrastrukture kompanije koja je postala zaštitni znak u sektoru superjahti. S gospodinom Garcíom-Aubertom imali smo prilike porazgovarati krajem rujna u šibenskom D-Resortu, koji je u vlasništvu Dogus grupe, što nije slučajnost jer ista grupacija ima i 70 posto udjela u MB 92 te namjerava katalonsko iskustvo remonta i održavanja superjahti proširiti i na Hrvatsku. Razgovor smo ipak počeli s ‘prvom ljubavi’ španjolskog menadžera koji je veliki zaljubljenik u jedrenje.
Volite jedrenje. Što smatrate svojim najvećim postignućem u tom sportu?
Mislim da bi to bilo sudjelovanje na nekoliko svjetskih prvenstava i na europskim natjecanjima na toj razini. Teško se odlučiti, jer jedrim jako dugo i doista uživam u jedrenju. Smatram se i velikim sretnikom jer jedrim sa španjolskim kraljem Felipeom VI., koji ima krasnu jedrilicu od 80 stopa. Ponekad jedrimo i na regatama.
Što mislite o novom formatu America’s Cupa i novom tipu katamarana s hydrofoilom?
U svakom su slučaju fascinantna inovacija. Da vam iskreno kažem, kad sam prvi put čuo za njih, bio sam u šoku. Mislio sam da je to kraj jedrenja, ali kad sam na televiziji uhvatio prijenos America’s Cupa iz San Francisca, zadivili su me. Taj mi je prijenos bio uzbudljiv usprkos tome što snimke jedrenja znaju biti dosadne. Kad vidite takve velike katamarane kako se izdižu toliko iznad vode, neće vam biti dosadno. Takve su utrke atraktivnije i sigurno će privući nove gledatelje, a to je dobro za sport. Sad sam toliko zagrijan za njih iako sam im se isprva protivio.
Poznajete li Jadran?
Da, svake godine dolazim ovamo. Jedan moj dobar prijatelj ima kuću u Milni na Braču i gotovo ga svake godine posjećujem. Jako mi je lijepo ovdje. Volim ovu zemlju i njezine ljude. Poznajem mnogo Hrvata i kod vas se osjećam kao doma.
Što mislite o Hrvatskoj kao nautičkoj destinaciji?
Hrvatska ima golem potencijal. Djelomično je i ostvaren, no ima ga još mnogo jer je hrvatska obala kao malo koja druga. Fantastična je. Nadam se i želim da ostane očuvana, posebno njezina divlja ljepota. Hrvatska je uistinu izvanredno odredište za odmor.
Koji je razlog ovog posjeta?
Ovdje sam stigao na poziv naših prijatelja iz Dogus grupe. Kao što sigurno znate, Dogus grupa je od prosinca 2015. dioničar naše tvrtke, MB 92, zbog čega smo vrlo zadovoljni i počašćeni. Otkako su nam se pridružili, narasli smo i više od očekivanja i očekujemo velika buduća ulaganja. Rast naše tvrtke je upravo fantastičan. Trenutno u D-Resortu u Šibeniku imamo sastanak upravnog odbora, pa smo iskoristili priliku da dođemo razgledati imovinu i poslovanje Dogus grupe u Hrvatskoj, ali i istražiti potencijalne prilike za ulaganje u vašoj zemlji, uključujući brodogradilišta specijalizirana za preuređenje i obnavljanje superjahta.
Kakvi su planovi za brodogradilište MB 92 sada kad surađujete s Dogus grupom?
Imamo velike planove za širenje. Predstavili smo svojim novim partnerima ambiciozan plan za pogon u Barceloni, ali i u nekim drugim svjetskim nautičkim centrima. Naša im se zamisao jako svidjela i dobili smo zeleno svjetlo. U suradnji s njima, možemo ispuniti očekivanja i, rekao bih, u tri do pet godina ostvariti planove. Osmislili smo zanimljivu strategiju i možemo je provesti u djelo.
Može se reći da je Dogus grupa svojim partnerstvom dodala vrijednost MB 92.
Apsolutno. Naš je posao orijentiran na tržište koje se u posljednjih četvrt stoljeća posve promijenilo. Ono što se prije 25 godina smatralo superjahtom, danas to više nije. Ja sam u ovom poslu od 1993., a tada je sve bilo nekako na amaterskoj razini. Danas je ovo pravi biznis. Mislim da naša odluka o partnerstvu s Dogus grupom pokazuje našu zrelost i dokazuje da smo jedna od najprofesionalnijih kompanija u ovom segmentu.

Ključna osoba za razvoj i proširenje MB 92 García-Aubert glavni čimbenik za daljnji razvoj te tvrtke vidi u partnerstvu s Dogus grupom

Koja je najveća jahta servisirana u MB 92?
To bi bila Eclipse, dugačka 165 metara.
Koji biste posao preuređenja jahte izdvojili kao najdraži?
Sve su mi jahte jednako drage. U našem je poslu lijepo to što je većina jahti jedinstvena i razlikuje se od ostalih barem u nečemu i zanimljiva je na svoj način. Ima jahta kojima je adut estetika, a ima onih koje zadivljuju performansama. Nikad ne znate na čemu ćete raditi. U svijetu ima doista lijepih jahta, a svaka je svome vlasniku poput doma. Ako upitate vlasnika zašto voli svoju jahtu, iz njegova ćete opisa shvatiti zašto je posebna. Kada vidite koliko uživaju na svojim brodovima i kada shvatite da su građeni baš da bi njih usrećili, shvatit ćete u čemu je njihova ljepota.
Kad je riječ o preuređenju jahte, s kime direktno surađujete – s kapetanom, vlasnikom ili brodograditeljem?
Najčešće to nije vlasnik osobno, nego netko koga je on zadužio za kontakt s nama, no znamo surađivati i s vlasnicima koji toliko vole svoje jahte da žele osobno sudjelovati u preuređenju. Najviše ipak surađujemo s kapetanima ili menadžerima. Ponekad i vlasnici dođu vidjeti kako napreduje preuređenje, što nas uvijek veseli. Žele vidjeti i taj dio života svojega broda.
S čime je lakše raditi: kompozitom i karbonom, ili čelikom i aluminijem?
Čelik je priča za sebe. Karbon i kompozit svakako predstavljaju budućnost, tu nema sumnje. Karbon i kompozit su vrlo skupi, no ipak se prije nekoliko godina velikom jahtom od kompozita smatrala ona od 20 metara, a danas je to naraslo na one od 40 ili 50 metara. Za takve stvari treba vremena, no primjećuje se promjena. Kvaliteta, cijena i performanse će uvijek utjecati na ponudu na tržištu.
Što klijenti najviše traže od vas? Po čemu je brodogradilište MB 92 posebno?
Naš je adut profesionalan pristup. Od prvog kontakta s klijentom ponašamo se vrlo profesionalno. Nekada bi vas vlasnik proveo po svojem brodu i rekao: ‘Želim da mi ovo preuredite ovako, ovo onako…’ To je znalo biti jako amaterski. A mi bismo prije početka preuređenja pokušali dobiti što više podataka, prije nego što bi brod uopće došao u naš pogon, kako bismo se mogli što bolje pripremiti. U početku, industrija nije bila spremna na takve poslove. Mislim da su ljudi tek s rastom dimenzija brodova shvatili da je nužan profesionalan pristup. Ugled MB 92 jača svakoga dana, kako zbog opremljenosti naših pogona, tako i zbog profesionalnosti s kojom obavljamo svaki zadatak. Do sada smo svaki put uspjeli ispuniti očekivanja vlasnika, bili oni privatni vlasnici ili tvrtke. S ponosom bih istaknuo da nikada nismo prekoračili ovlasti dane nam ugovorom po pitanju vremenskog roka ili budžeta.
Ključ uspjeha MB 92 bilo je pravodobno ulaganje u prave stvari. U što namjeravate ulagati u budućnosti?
Uvijek sa zadovoljstvom ističem da se svi naši dioničari slažu da nema važnijeg ulaganja od onoga u pogone i tehnologiju, u obrazovanje radnika i zaposlenika, stvarajući profesionalan tim. Na temelju iskustva koje sam stekao u automobilskoj industriji znam koliko je tehnologija važna za napredak. Posjedovanje prave tehnologije i njezina primjena ključ su za uspjeh i rast kompanija u našem sektoru, a svaka kompanija koja želi napredovati mora u tehnologiju ulagati u pravilnim razmacima. Naravno, ne smijem zaboraviti ni ulaganje u kadar.
U kojem se smjeru kreće tržište?
Tržište je trenutno iznimno snažno i raste lijepim tempom. Naravno, nismo još zaboravili krizu koja je počela 2008., ali ona je najviše štete napravila na nižim granama naše industrije, u segmentu brodova ispod 50 i 60 metara. Segment većih jahti nije osjetio usporavanje aktivnosti. Naš dio segmenta, dakle preuređenje i popravak superjahta, ovisi o gradnji onih novih. Koliko se novih jahta nađe na tržištu, toliko će jednoga dana doći na preuređenje u naše pogone. Trenutno se superjahte grade pristojnim tempom, s naglaskom na uistinu one velike. Mislim da idućih deset do petnaest godina uistinu obećava.

Share this article:


Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude

Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above