Olivier Poncin

by Yachts Croatia

Dva brenda na dva trupa

Na tragu čuvenog brenda katamarana Catana nastala je linija proizvoda Bali namijenjenih krstarenjima i čarter tržištu. Dvotrupci su to koji imaju odličan početak i u Hrvatskoj, a uskoro dolazi njihov novi, najveći model

Kada je 2014. na tržištu predstavljen novi brend dvotrupaca, vjerujemo da nitko nije očekivao da će se već danas njihova proizvodnja približiti brojci od 100 proizvedenih plovila godišnje. Upravo je to slučaj s brendom Bali, a glavni ‘krivac’ za takav uspjeh njegov je vlasnik Olivier Poncin. Dobre odluke i strategija temelji su za uspjeh brenda, ali i činjenica da se Bali kao nova linija proizvoda oslonio na tri i pol desetljeća iskustva gradnje dvotrupaca Catana, brenda koji je također u istom vlasništvu. Otkad se pojavio na hrvatskom tržištu posredstvom zastupnika Croatia Yachting, Bali se pokazao kao vrlo atraktivan brend. Gospodina Poncina smo za početak upitali što misli o dobrom plasmanu svojih proizvoda u Hrvatskoj. ‘Hrvatsko je tržište jedno od najvećih na svijetu za čarter, a linija Bali je osmišljena uz brojne savjete profesionalaca iz čarter industrije o tome što je za tu specifičnu djelatnost važno, što je i na vašem tržištu očito dobro primljeno. Također, unijeli smo puno inovacija, poput sada već čuvenog otvaranja salona prema kokpitu. Mislim da je, osim u Hrvatskoj, proizvod odlično prihvaćen za čarter u cijelom Sredozemlju.’
Vaši modeli se povećavaju?
I razvijaju i povećavaju, imamo Bali 4.0, a njegova evolucija će se zvati 4.1 i počet će se isporučivati u 2018. godini. Tu su Bali 4.3 i 4.5, a veliki Bali 5.4 bit će predstavljen na sajmu Grand Motte sljedećeg travnja, kao ‘admiralska’ jahta naše flote.

Oliver Poncin Bali

Možete li nam kazati malo više o novom plovilu?
Bit će to naš najveći katamaran, ujedno i najveći s otvaranjem salona, imat ćemo odvojeni pramčani salon s vratima, što daje vrlo lijepu protočnost kroz sve brodske prostore. Imat će šest kabina uz vrlo komfornu dodatnu kabinu za dva člana posade, veliki gornji most i općenito komfor koji će biti jedinstven za njegovu veličinu. Glavni razlog tome su kokpit i salon, koji, kada se spoje, čine ogroman životni prostor. Što se tiče cijene, mogu kazati kako ćemo biti izjednačeni s konkurentima na tržištu.
Koliko katamarana danas proizvodite?
Prve godine proizveli smo petnaest plovila, pretprošle četrdeset i pet, prošle godine šezdeset i pet, a ove godine oko devedeset novih katamarana Bali. Povećali smo kapacitet jer smo uredili i optimizirali proizvodnju novih linija, te posljedično podigli efikasnost, što nam omogućava povećanje kapaciteta za 25 posto.
Gdje se Bali danas prodaje?
Plovila prodajemo u cijelom svijetu, jer se i Catana prodaje u cijelom svijetu u nešto više od trideset pet godina postojanja brenda, pa imamo jaku prodajnu mrežu. Naravno da pritom Catana i Bali nisu konkurencija, sasvim su drugi kupci za jedna i druga plovila. Što se tiče vrste kupaca za Bali, pola su privatni kupci, a pola čarter kompanije.

Oliver Poncin Bali

Što je Bali naslijedio od brenda Catana?
Iskustvo u projektiranju i izgradnji dvotrupaca u prvom redu. Catana je sofisticirano plovilo s pomičnim perajama, s puno sila na trupu i na strukturi. To nam je omogućilo da Bali bude pun inovacija koje se i ne vide, poput uklanjanja nekih pregrada u trupovima, a to možemo upravo zato što po pitanju strukture i konstrukcije dvotrupaca imamo veliko iskustvo.
Danas su katamarani s ‘krilima’ novi hit u svijetu brzih katamarana za krstarenje?
Treba biti realan, ne možemo raditi sve proizvode za cijelo tržište, a ti ekstremi nisu naša tržišna niša. Catana je brzo plovilo za krstarenja koje mnogi ljudi kupuju da bi oplovili svijet jer znaju da mogu vjerovati u brod koji će istovremeno biti i pouzdan i jako brz. Objavili smo svjedočanstva tri kupca koji su odradili plovidbu oko svijeta i čiji su brodovi u potpunosti bez mane, možete ih odmah prodati ako želite. To je na neki način zaštitni znak Catana kojih gradimo između 15 i 20 godišnje, jer nema puno ljudi koji žele ploviti oko svijeta na katamaranima. Bali je napravljen više za krstarenje, i pripada sasvim drugoj filozofiji proizvoda, ali u sebi nosi pečat Catane. Primjerice, oblik trupa je također brz jer smo ih napravili uske na vodenoj liniji, nismo radi volumena htjeli napraviti loš brod. Ta kombinacija je očito dobra jer je tržište zaista pozitivno odgovorilo na Bali katamarane.

Daniela Mate Krilič
Sebastian Kawa