Monte Carlo Yachts 80 na testu: Jahta nove generacije



5 min

Monte Carlo Yachts 80 nastavlja evoluciju tog brenda, zadržavajući uspješne vrijednosti prethodnika uz nove detalje. To je još jedan predstavnik filozofije brenda kojeg krasi slogan ‘we redefine the future’

Krajem srpnja u Trstu je predstavljen novi model Monte Carlo Yachts 80, a mjesec dana kasnije tu smo jahtu vidjeli na njezinoj sajamskoj svjetskoj premijeri u Cannesu. Šesti je to model koji je brodogradilište iz talijanskog Monfalconea predstavilo u šest godina postojanja, a zanimljivo je da je to prva jahta koju su predstavili na tržištu koja dolazi kao eventualna zamjena za postojeći model, u ovom slučaju MCY 76, nastavljajući tako evoluciju brenda. Sam čin predstavljanja bio je dojmljiv, organiziran na razini kakvu smo navikli kada Monte Carlo Yachts predstavlja nove jahte.

Nakon sjajnih evenata na najpoznatijim odredištima na Mediteranu, ovog puta talijanski brodograditelji izabrali su ‘kućnu’ prezentaciju, u Monfalconeu, uz sudjelovanje vlasnika dosadašnjih modela, dizajnera, novinara i vodstvo te kuće. Okupljene je pozdravila predsjednica Monte Carlo Yachtsa Carla Demaria koja je istaknula da je vizija koju su imali kada su pokretali novi brend uspješno zaživjela. Direktor brodogradilišta Fabrizio Iarrera bio je konkretniji, ističući da se broj zaposlenih od početnih stotinu 2011. godine popeo na 360 u 2015., da zapošljavanje u toj tvrtki i dalje raste, te da je brend ostvario 58 milijuna eura prometa u prošloj godini. O njihovu uspjehu najbolje govori pet porinutih jahti od 105 stopa u samo godinu dana, zahvaljujući i patentiranom načinu proizvodnje kojim se vrijeme gradnje značajno skraćuje.

Monte Carlo Yachts 80
Profinjeni interijer uredio je studio Nuvolari Lenard

Sama prezentacija započela je zanimljivom izložbom o povijesti brodova održanoj u hali za montažu posebno uređenoj za tu priliku, a gala večera održana u lakirnici osvijetljenoj raznobojnom LED rasvjetom bila je priča za sebe. Ipak, glavni dio večeri bio je posvećen novom plovilu koje se iz mraka pojavilo na pontonu ispred hala brodogradilišta, čime je uz sjajnu atmosferu započela ‘plovidba’ nove jahte. Nju je slobodnim riječima definirao dizajner Dan Lenard koji uz Carla Nuvolarija potpisuje sve jahte tog brenda.

Usporedio je novi Monte Carlo Yachts s Mercedesom E-klase, kao najveći model za klijente koji kupuju manje jahte, te istovremeno najmanji model za kupce koji imaju velika plovila. Kako nam je kazao, na ovom su modelu imali prilike ispraviti greškice koje su uvidjeli na dosadašnjim jahtama, zadržavši sve kvalitete koje su one imale do sada. Kazao nam je i da je najveće izmjene nova jahta doživjela u krmenom dijelu, čime su dobili četrdesetak centimetara širine na krmenoj palubi, a linije koje s gornjeg mosta ‘teku’ prema krmi posebno su pažljivo izvedene. Mi bismo dodali da je time vizualno naglašen elegantan, sportski profil plovila usprkos tome što ono ima najveći gornji most u klasi.

Dolaskom na jahtu, odmah smo primijetili o čemu je Lenard govorio. Velika površina (i širina) kokpita dopušta tom dijelu da, osim krmenog sjedišta, ona nosi tikov stol raskošnih dimenzija ne smanjujući prostranost tog dijela jahte, a obostrane stube koje vode na krmenu platformu dodatno otvaraju taj prostor. Ulaskom u unutrašnjost, imamo uvid u ‘Monte Carlo Yachts stil’, koji, uz svoje znanje s megajahta, Nuvolari/Lenard uspješno primjenjuju na cijelu obitelj tih jahti. Moderan interijer nije naglašen linijama namještaja, već finim strukturama materijala, a u uređenju interijera vidi se suradnja sa svjetskim premium brendovima kao što su Hermes, Minotti i Armani Casa. Ulaskom u salon, s desne strane nalazi se sjedište L-oblika preko puta kojeg je dugi element u kojem je skriven televizor.

Monte Carlo Yachts 80
Vlasnička kabina prostire se srednjim dijelom donje palube

U prednjem dijelu salona je blagovaonica, a najljepši dio tog, centralnog dijela salona, široki su izlazi na palubu kroz pomična staklena vrata. U prednjem dijelu glavne palube nalazi se kormilarnica s desne strane uz koju su bočna vrata za skipera, a s lijeve strane su stube kojima se spušta u prostranu kuhinju, smještenu na ‘polukatu’. Taj dio u potpunosti se može ograditi od ostatka plovila pomičnom stijenkom, ali isto tako može biti njen dio, što ovisi o raspoloženju vlasnika.

Potpalublje skriva četiri kabine. Vlasnička kabina u punoj širini plovila ima ‘walk in’ garderobu i toaletni prostor iza kreveta što doprinosi smanjenju buke i vibracija za vlasnika, s lijeve strane nalazi se radni/noćni stolić, a s desne mali kauč. VIP kabina smještena je u pramcu, na lijevom boku je još jedna kabina s dva kreveta i zasebnim toaletnim prostorom, dok četvrta kabina s dva ležaja svoj toaletni prostor dijeli s ostatkom plovila. Unutrašnjost jahte namještena je očekivano luksuzno i lijepo, a nama su njen ‘forte’ ipak vanjski prostori.

I ovaj model ima tzv. portugalski most ispred vjetrobranskog stakla i raskošan lounge dio na pramcu. Iskoristivost tog dijela plovila redefinirala je standarde u cijeloj industriji, te bismo još jednom istaknuli kako pramčani dio jahte jednostavno nema premca po svojoj izvedbi i konceptu. Najveći dio eksterijera je gornji most, lijepe stube vode iz kokpita na ‘krov’ plovila koji ima čak deset metara. U krmenom dijelu nalazi se šank i dvije ležaljke, a tu je predviđeno i mjesto za jacuzzi. S desne strane gornjeg mosta nalazi se dugi tikov stol i udobna sjedišta s obje strane, a u prednjem dijelu je kormilarsko mjesto s lijeve strane i multifunkcionalno sunčalište s desne strane. Ovaj prostor natkriven je tvrdim pokrovom s pomičnim dijelom od tkanine u sredini, tako da odabir između sunca i sjene kontrolirate pritiskom na jedan gumb.

Monte Carlo Yachts 80
Nova jahta ima raskošan lounge na pramcu

U krmenom dijelu donje palube su kabine za posadu, a jahta se oprema MAN motorima od 1.550, odnosno 1.650 konjskih snaga (kao testirani prototip), s V Drive prijenosom. U gradnji su korištena pojačanja od karbona i kevlara za ojačavanje strukturalnih dijelova, a osim na čvrstoći, jahta je dobila i na eleganciji jer zahvaljujući jačoj strukturi, primjerice, nema potpornih stupova za gornji most. Na more smo izišli odmah sutradan, a Jadran nas je dočekao lijepim ljetnim vremenom.

U plovidbi se osjeća primjena ‘plemenitih’ materijala u konstrukciji jahte, bez upotrebe stabilizatora ona ostaje mirna i stabilna na valovima, te bez problema odgovara na različite komande koje joj je zadala grupa okupljenih novinara. Usprkos evidentnom opterećenju postigli smo projektiranih trideset čvorova brzine, brzinu krstarenja od 25 čvorova s 2.000 okretaja motora, a zanimljiva je i brzina od 21 čvora s 1.800 okretaja, pri kojoj potrošnja značajno pada. Na moru se jahta pokazala u zaista lijepom svjetlu, toliko nam se svidjela njena mirna plovidba da smo poželjeli produljiti svoj boravak na brodu.

Monte Carlo Yachts 80 tehnički podaci

Duljina preko svega: 24,62 m
Širina: 6,15 m
Gaz: 1,85 m
Istisnina: 56 t
Motori: 2 x MAN V12 1550
2 x MAN V12 1650
Maksimalna brzina: 31 čvor
Brzina krstarenja: 24 čvora
Spremnik za gorivo: 6.000 l
Spremnik za vodu: 1.200 l
Dizajn eksterijera i interijera: Nuvolari Lenard
Graditelj: Monte Carlo Yachts (Italija)
Zastupnik: Nautika Centar Nava

Fotografije Monte Carlo Yachts

 

Share this article:


Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude

Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above