Mastercard Love Index

by Yachts Croatia

Navike kupaca u razdoblju oko Dana zaljubljenih

Potrošači diljem svijeta troše više za Dan zaljubljenih nego ikad prije, i to radije na iskustva nego na ono materijalno, pokazao je godišnji Mastercard Love Index, kreiran na temelju analize transakcija kreditnim, debitnim i prepaid karticama od 2015. do 2017. Sentimentalna potrošnja od 11. do 14. veljače je rasla 6% od 2015., a broj transakcija ususret Valentinovu za 17%. Love Index je otkrio i da je najpopularniji način za osvojiti srce druge polovice kroz izlaske u restorane pa se 40% udjela u ukupnoj potrošnji i 75% svih transakcija vezanih uz razdoblje oko Valentinova odnosi upravo na spoj uz večeru. Sve popularnija postaju i putovanja (avionom ili vlakom). Broj transakcija vezanih uz putovanja je porastao za 23% u 2017., a na takve aktivnosti odlazi 22% ukupne potrošnje tijekom najromantičnijeg razdoblja u godini.

Mastercard Love Index

I dalje se kupuju tradicionalni darovi, no primjetna je smjena prema iskustvima

Podaci potvrđuju sve veću popularnost iskustava te da sreća i zadovoljstvo proizlaze iz stvaranja uspomena – koje se mogu objavljivati na društvenim mrežama – u usporedbi s kupnjom raznih predmeta. Tako je potrošnja na tradicionalne darove za Dan zaljubljenih poput cvijeća pala za 3% iako se broj transakcija povećao za 14%. Ovo pokazuje da cvijeće i dalje predstavlja simbol romantične geste, a jedan je cvijet popularniji od cijelog buketa. Ova studija, koja objašnjava navike kupaca u razdoblju oko Dana zaljubljenih u više od 200 teritorija diljem svijeta, uključujući i Hrvatsku, donijela je uvid i u dodatne trendove u kupnji. Tako je utvrđeno da smo sve manje spontani kad je riječ o kupnji darova za Valentinovo pa ne čekamo zadnji tren nego ih većinom kupujemo 11. veljače (48,8 milijuna transakcija na globalnoj razini u razdoblju oko Valentinova tijekom protekle tri godine).

Mastercard Love Index

Europljani troše na hotele, Amerikanci na hranu

Podaci za Hrvatsku pokazuju da je potrošnja od 11. do 14. veljače rasla za 36% u odnosu na 2015., dok je broj transakcija 46% veći. S više od 24.000 transakcija 14. veljače u protekle tri godine, kod nas se darovi najčešće kupuju u zadnji tren, na cvijeće trošimo 78% više nego prije tri godine, a na nakit 19% manje. Najviše trošimo na hotele i restorane. Potrošnja na usluge prijevoza u ovom razdoblju ususret Valentinovu narasla je u tri godine za 104% i zauzima 17% ukupne potrošnje. Kad je riječ o regionalnim trendovima, potrošnja u razdoblju od 11. do 14. veljače u Europi se povećala za 19% od 2015., a kao i prošle godine, najviše se trošilo u hotelima i na usluge prijevoza, dok je potrošnja u restoranima stabilna. U SAD-u se najviše troši u restoranima, hoteli su najpopularniji na Bliskom istoku, u regiji Azija i Pacifik također se najviše troši na restorane i hotele kao i u Kanadi.

Zagreb u znaku malvazije