Marko Torić

by Yachts Croatia

Pred Sunseekerom je vrijeme novog uzleta – s aluminijskom jahtom većom od 50 metara predstavljenom u Monaku i novim modelima u postojećim linijama, britanski proizvođač u Düsseldorfu priprema najavu proizvoda koji će označiti njihov iskorak u novi segment jahtinga

Marko Torić zaštitno je lice jahti Sunseeker u našoj regiji, gdje radi kao menadžer britanske tvrtke Sunseeker London koja prodaje te vrhunske jahte u Hrvatskoj, Sloveniji, Crnoj Gori i Srbiji. U posljednje vrijeme Sunseeker bilježi veliki uzlet na svjetskoj sceni, kako na globalnoj, tako i na lokalnoj, gdje postiže vrhunske prodajne rezultate.
Što je, po vašem mišljenju, najvažnije za uspješno pozicioniranje Sunseekera na jadranskom tržištu?
Da biste razumjeli naše, lokalno tržište, treba krenuti od stanja na svjetskoj razini. Po različitim kriterijima, Sunseeker je jedan od pet vodećih graditelja jahti na svijetu, s tržišnim udjelom od desetak posto globalnog ‘kolača’. Takva snaga brodogradilišta omogućava nam da imamo prave modele u različitim tržišnim nišama koji se jednostavno traže pa je domaća scena odraz one na globalnoj razini. Da bih to ilustrirao, mogu navesti primjer Sunseeker Manhattana 52, predstavljenog 2017., a koji je rasprodan za cijelu 2019. godinu, a još je ekstremniji primjer novi Predator 50 koji je imao premijeru u siječnju 2018. u Düsseldorfu, a prve slobodne isporuke moguće su u ljeto 2020. Osim modela po kojima je brend poznat, u tvornici ‘ne miruju’. Ne mogu vam otkriti detalje, ali mogu najaviti čak dva projekta koji će predstavljati novi koncept na nautičkom tržištu, a koji će biti uskoro predstavljeni. Time ćemo pokazati inovativnost, kreativnost i svu snagu brenda, na veliko zadovoljstvo naših kupaca.
Pad vrijednosti britanske funte također vam pomaže?
Normalno da nam pomaže i to već neko vrijeme. Kako su naši kupci uspješni poslovni ljudi, prirodno je da koriste priliku da jahte iznimno visoke kvalitete kupe po povoljnijim cijenama. Međutim, više od same cijene proizvoda, pomaže nam činjenica da su Sunseeker jahte jako tražene u postprodaji, a mogućnost njihove komercijalizacije kroz čarter je također velika. Mi jednostavno nudimo dobar ‘paket’ i to kupci znaju.

Marko Torić

‘Naši klijenti su ljudi koji su sami stvorili sve što imaju, uspješni i trezveni, koji uvijek traže najbolje – kupnja jahte Sunseeker nagrada je za njihov uspjeh’

Nakon nastupa na dva značajna sajma, u Cannesu i Monaku, što mislite o trenutnom stanju nautičke djelatnosti?
Tijekom jesenskih nautičkih sajmova Sunseeker International prodao je brodova u vrijednosti od nevjerojatnih 85 milijuna funta. Mislim da je taj podatak odgovor na vaše pitanje. Cannes i Monako nama su zaista važni sajmovi, na naše štandove dolazi neočekivano velik broj ljudi, što ujedno i rezultira rekordnim brojem susreta s kupcima, a samim tim i kupnjom.
Slijedi nam sajam u Düsseldorfu, gdje je Sunseeker tradicionalno dobro zastupljen?
U Düsseldorfu ćemo ponovno imati jedan od najvećih i najekskluzivnijih štandova. Tamo ćemo izložiti Yacht 86, Yacht 76, Manhattan 66 te Manhattan 52, posebno atraktivan na našem tržištu. Prvi put bit će izložen 74 Sport Yacht uz prošle godine predstavljen Predator 74 te Predator 57 i Predator 50. Imat ćemo sjajnu ponudu za kupce različitih profila, ali to nije sve jer ćemo na sajmu predstaviti i novitete, ne samo što se tiče novih modela, nego i proizvoda koji su novost u ponudi Sunseekera.
Kakav je položaj Sunseekera na svjetskom tržištu? Jeste li zadovoljni njime?
Sunseeker International je tvrtka s prometom od 350 milijuna funti koja zapošljava 2500 ljudi, a čak četvrtina njih zaposlena je u posljednje tri godine. Mi smo jedna od rijetkih tvrtki na svijetu čija tvornica izrađuje gotovo sve dijelove jahti, osim motora i elektronike. Sunseeker također i dalje nastavlja s velikim ulaganjima u proizvodnju, a raste i potražnja za novim proizvodima pa trenutno u knjizi narudžbi čeka čak 196 jedinica za isporuku u 2019. godini.

Marko Torić

Sunseeker je poznat po tome što izrađuje baš sve dijelove za jahte osim motora i elektronike, uz stalna ulaganja u proizvodnju

Koje su ključne osobine Sunseekerovih jahta koje ih čine tako konkurentnima u nautičkoj djelatnosti?
Sunseekerov proizvodni program stalno teži novim standardima i unapređenjima, što nas čini priznatima u cijelom svijetu. Od dinamičnih modela linije Sport Yacht do game Manhattan, blistavih modela selekcije Predator i veličanstvene serije Yacht, svaki je Sunseekerov model rezultat beskompromisnog pristupa inovativnom dizajnu, savršenom tehničkom aspektu i pažnji prema detaljima na koje smo ponosni, a koje svi hvale.
Kako izgleda tipičan Sunseekerov klijent?
Nema tipičnog Sunseekerova kupca. Naša se klijentela sastoji od ljudi raznolike dobi, profesije i društvenog statusa, ali je značajno da se radi o ljudima koji su sami stvorili sve što imaju, uspješnim i trezvenim, koji uvijek traže najbolju kvalitetu i dizajn. Stoga im mi izlazimo u susret stalnim ulaganjem u nove proizvode i s izvanrednom potporom nakon kupnje. Kupnja Sunseekerove jahte nagrada je za njihov uspjeh, koja im omogućuje potpunu privatnost s obitelji i prijateljima u vrhunskom i luksuznom ambijentu.
Kakvom strategijom Sunseeker želi ostati jedan od predvodnika u nautičkoj industriji?
Sunseeker International nedavno je usvojio petogodišnju strategiju, i to u trenutku kada kompanija ima knjigu narudžbi popunjeniju više nego ikada. Ta se strategija temelji na stalnom ulaganju u vrijedne nove proizvode, uključujući, ali ne ograničavajući se na njih, manja plovila visokih performansa i velike gradnje na vrhu raspona modela. Tako smo na nedavnom sajmu u Monaku predstavili zaista izuzetan model 161 Yacht, razvijen u suradnji s renomiranim nizozemskim brodograditeljem ICON Yachts. Bit će to prva aluminijska jahta u pedesetogodišnjoj povijesti Sunseekera. Naime, stalna potražnja za sve većim jahtama ponukala je Sunseeker da se upusti u gradnju od metala te se radujemo porinuću prvijenca te vrste u 2021. godini.

Fotografije Mario Jelavić i Sunseeker

Jure i Peter Malalan
Teo Petričević