Marko Murtić: Stuff



4 min

‘Otac’ novog hrvatskog dizajnerskog brenda za opremanje interijera je Marko Murtić, naš poznati dizajner i arhitekt, koji je prenio iskustvo u proizvodnji i uređenju interijera u proizvode svjetske kvalitete kojima se prostori opremaju prema dizajnerskim idejama

Marko Murtić poznat je u sferi dizajna i arhitekture, a naš je stari znanac iz svijeta proizvodnje plovila. Naime, nakon uspješne karijere u promociji, prodaji, proizvodnji i dizajnu namještaja, Marko je proizvodio i tehnološki najnaprednije jedrilice u Hrvatskoj, za čiji dizajn je dobio i nagradu Red Dot. Dolaskom krize, brodovi su prestali biti predmet njegova profesionalnog angažmana, te se posvetio svom ‘starom’ poslu, dizajnu i arhitekturi. U zadnje vrijeme razvio je vrlo lijepu i zanimljivu priču o produkciji dizajniranog namještaja svjetskih standarda za opremanje interijera po mjeri.

Novi brend zove se Stuff, a Marko o njemu kaže: ‘Napravili smo novi brend za opremanje interijera, namijenjen turističkim i ugostiteljskim objektima, ali i stambenim prostorima. Stuff je nastao tako što smo za D-Resort u Mandalini sami razvili dobar dio proizvoda koji je unutra instaliran, jer smo htjeli pronaći takvu cjenovnu situaciju da možemo imati dizajnirane stvari, a da nisu brendirane na svjetskoj razini jer to nije bilo cjenovno prihvatljivo. Znamo da hotelijeri takve stvari ne uzimaju jer im je to ekonomski nedostupno. Prepoznali smo nišu da kroz svoj dizajn, razvoj i proizvodnju uspijemo za jedan nivo podići ljestvicu za ono što se inkorporira u hospitality sektoru. Po reakcijama gostiju, mislim da smo to dosta dobro odradili pa smo vidjeli da za takvim proizvodima ima interesa. Tako je nastao Stuff.’
Kako ste zamislili izrađivati namještaj?
Imajući prijašnje iskustvo iz proizvodnje, shvatio sam da proizvoditi namještaj nema smisla zato što si limitiran onim što možeš proizvoditi, jednostavno ne možeš proizvoditi sve zbog tipologije strojeva. Vrlo dobro poznajem tehnologiju, koje su mogućnosti i to mi definitivno olakšava posao. Nije jednostavno posložiti cijeli proces da bi funkcionirao. Bolje je napraviti produkciju, pa se pojedini elementi mogu proizvoditi tamo gdje će biti najbolji. Kada se sve sklopi, dobiva se hrvatski proizvod na visokoj razini, konkurentan bilo kojem stranom proizvodu. To je primjenjivo na sve interijere. I, što je najvažnije, košta bitno manje od cijene svjetskih brendova.

Stuff
‘Moja je prva ljubav arhitektura, ali sam imao više interesa: i u dizajnu namještaja, dizajnu i gradnji brodova i svemu kreativnom’

Imat ćete neke definirane proizvode?
Već ih imamo, i određeni dio tog programa ćemo staviti u maloprodajnu mrežu, a neki su proizvodi namijenjeni isključivo za pojedine objekte. Trenutno imamo oko 40 proizvoda. Već smo krenuli s distribucijom kod nas u Hrvatskoj, ali i u regiji, Ljubljani i u Beogradu. Nakon regije, u jesen izlazimo i na tržište zapadne Europe. U Hrvatskoj se Stuff može pronaći u salonima Art Interijera u Splitu i Zagrebu, a cjelokupna ponuda nalazi se na našem webu, koji će uskoro postati i webshop stuffurniture.com.
Tko je danas Stuff?
Pokretač projekta sam ja, koji sam se cijeli život bavio dizajnom, i dizajnirali smo velik broj proizvoda, ali ih nikada nismo brendirali. Sa mnom je na projektu radio Simon Morasi Piperčić koji je jako dobar samostalni dizajner, te je već dobio jedan Red Dot za dizajn. Projekt nije zatvorenog tipa i širit će se unutar određenog dizajnerskog smjera. Namjera nam je u projekt uključiti nove mlade dizajnere. Reakcije koje smo dobili sa sajmova u Parizu i Milanu dokazale su nam da se možemo bez problema nositi sa svjetskim dizajnom. Zove se Stuff /Stvari/ isključivo zato jer je to kolekcija otvorenog karaktera – sve što možeš dizajnirati i staviti u prostor. Pokrivamo veliki asortiman, od rasvjete, sofa, ležaljki, tepiha… sve što je dio dizajna.
Možete li izdvojiti nešto što je u tom projektu posebno?
Posebnost u Stuffu je dizajn koji nije trendovski i moći će se implementirati dugo godina, tako da ga možemo plasirati na široka tržišta, ne samo lokalno. Iako smo počeli tek prije dva mjeseca, već smo prisutni u regiji. Uz moju art direkciju, ali u suradnji s mnogim dizajnerima u cijelom svijetu, stvaramo novi hrvatski brend. Ne namjeravamo se ograničavati Hrvatskom, jer živimo u jednom širem konceptu. Cijela je ideja da se plasiramo vani u svijetu. Kod nas ima jako malo tvrtki koje imaju hrabrosti razviti nešto novo, ali se u industrijskom dizajnu stvari ipak pomiču naprijed. Pojavila su se neka nova imena… a mi smo prije dvadeset godina bili neka vrsta pionira u Hrvatskoj, i u promociji našeg dizajna kroz Art Avantgard i AAG i u promociji najznačajnijih svjetskih brendova.

Stuff
Plyplay

Što vam je na ‘programu’ osim Stuffa?
Moja je prva ljubav arhitektura i posvećen sam i projektiranju, što sam kroz godine kontinuirano i radio, ali sam imao više interesa: i u dizajnu namještaja, dizajnu i gradnji brodova i svemu kreativnom. U zadnje vrijeme sam radio dosta u Kairu na jednoj velikoj vili, zvali su me da radim i na jednom projektu u Saudijskoj Arabiji, a u Hrvatskoj sam do prošli mjesec završavao projektiranje interijera za D-Resort u Mandalini. Radim i nekoliko projekata u Dalmaciji koji su u razvoju.
Mandalina je dobila sve pohvale, kako biste je vi opisali?
To je bio projekt koji ima krajnji rezultat koji je zaista dobar, jer smo arhitekt Nikola Bašić i ja stvorili jedan specifičan zajednički jezik. Točno se osjeća kao da je jedna ruka izašla van iz svega: napravili smo jedan spoj gdje smo išli na varijantu da iz velikog objekta napravimo mediteranski ugođaj, što je vrlo teško. Obično kada gledate sve hotele, većina su korporativnog imidža i možete ih postaviti bilo gdje. Mi smo pokušali s grubim materijalima koje smo unijeli unutra, od grubih betona, grubo formiranih metala i drvenih obloga, postići kontakt s lokalnom prirodom, što nije lako napraviti na velikom objektu. Hotel je bitno drugačiji od onog što postoji na obali kod nas.
Što vam je najvažnije kada promatrate novi prostor?
Meni je svaki novi projekt novi koncept i mislim da to nije dekoracija ili punjenje prostora onim što vam se trenutno sviđa ili aplikacija neke teksture na zid, što je uobičajeni jezik interijerista dekoratera. To je uvijek neki koncept kojim se prostor sagledava kao arhitektonsko-dizajnerski, a ne samo dekorativni. Tendencija jest u zadnje vrijeme da se ljudi bave samo dekoracijama, i to se osjeća. To nije pravi arhitektonsko interijerski pristup. Na svakom projektu na kojem sam ja radio izradili smo konceptualno rješenje. Uvijek se stvori neki novi ambijent i neki novi imidž koji nije čista senzacija, nego ide na temu arhitektonske kvalitete, prostorne kvalitete i ima dugotrajnu vrijednost i ne zastarijeva s novim trendom.

Share this article:


Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude

Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above