Marex 375 na testu: Funkcionalnost iznad svega



4 min

Jahtica prepoznatljivog skandinavskog dizajna obiluje praktičnim rješenjima koja život na brodu poboljšavaju u mnogim detaljima, s dvije komforne kabine i skladno uređenom unutrašnjosti

Zvijezda ovogodišnjeg sajma u Biogradu bila je jahtica norveškog proizvođača Marex. Odlično osmišljena, jednako dobro građena, privukla je mnogo pozornosti posjetitelja sajma, ali isto tako i profesionalaca koji prate svijet motornih jahti zbog toga što ćemo tu jahtu od sljedećeg ljeta moći vidjeti i u čarteru. Ono što ćete prvim pogledom na vanjštinu jahte primijetiti jest njezin dizajn, točnije skandinavski dizajn po kojem je norveški brodograditelj Marex poznat. Jednostavne linije teku od pramca do krme niske siluete, dok ćete za istinsko shvaćanje filozofije tog plovila morati proučiti što ono ispod jednostavne vanjštine krije, a toga je pregršt. Naime, Marex 375 u sebi objedinjuje mnoga funkcionalna i praktična rješenja koja na sličnim plovilima nismo nikada vidjeli i koja ga svrstavaju u red najmaštovitijih jahti koje smo do sada testirali. Ovo su smjele tvrdnje, pa ćemo rado pojasniti o čemu se radi. Svaki četvorni centimetar prostora iskorišten je u korist korisnika ove jahte. Bokoštitnici stoje u spremištima koja su ugrađena u palubu plovila, koja su pokrivena poklopcima u samoj palubi, te u krmenoj platformi, čime ste jedan značajan praktičan detalj ‘maknuli s radara’, a kada vam isti trebaju, odmah su vam na raspolaganju.

Marex 375
Praktični detalji koje smo zatekli na ovoj jahti omogućit će iznimnu lakoću u njezinu korištenju

Cijeli krmeni kokpit može se zatvoriti zaštitnom ‘tendom’ koja je skrivena u bočnim obrubima vrata salona, klizeći besprijekorno u postavljenoj vodilici po okviru iznad kokpita.  Jednako lako ‘odozgo’ klizi i platneni pokrov kokpita, a pravo priznanje treba odati za (također klizeći) krov salona koji se u dva poteza pretvara u prostor pod vedrim nebom, na sličan način kao što otvarate krov kabriolet automobila. Ono što nas kao poznavatelje sličnih sistema oduševljava jest jednostavnost kojom su spomenuti sistemi izvedeni, što jamči i pouzdanost u uporabi, pa jednostavni kuglični ležajevi po kojima krov klizi najviše podsjećaju na klizače na jedrilicama. U samom kokpitu nalazi se dodatna klupa s desne strane koja skriva i spremište, a sve skupa, ako vam smeta, možete jednostavno, kao na regatnim jedrilicama, iskrcati s broda. Spremišta u kuhinji, smještenoj na desnoj strani salona, organizirana su bez mane, klizeće ladice nisu na nas ostavile poseban dojam nakon što smo svjedočili kako se gotovo pola broda rasklapa, ali su izvedene u istom duhu – štedeći prostor i olakšavajući korištenje plovila.

Marex 375
Udobna i lijepo namještena unutrašnjost izvedena je u drvu tikovini i plavim tkaninama

Kokpit ima stol s velikim sjedištem U oblika oko njega, jednako kao i salon. Razlika je u tome što se, pogađate, salon pretvara u krevet spuštanjem stola. U potpalublju se nalaze dvije prostrane kabine, jedna, kao na velikim jahtama, u punoj širini broda u krmenom dijelu i jedna u pramčanom dijelu, a dijele zajednički toaletni prostor. Obje kabine imaju velike bočne prozore, a kad smo kod njih, treba reći i da prozori u salonu imaju otvore za dodatno provjetravanje tog prostora. Glavno drvo korišteno u izradi namještaja je tikovina, što plovilu daje uravnoteženost i finoću, posebno s korištenim tkaninama sive alcantare. Na pramcu se još nalazi sunčalište s jastucima, i savršena obiteljska jahtica spremna je za isplovljavanje. Kada smo mi to uradili, more ispred Biograda bilo je savršeno mirno, a treba naglasiti kako je testirani primjerak opremljen i pramčanim i krmenim potisnikom, što manevriranje svodi na razinu dječje igre.

Marex 375
Dvije prostrane kabine, u potpalublju, dijele zajednički toaletni prostor

Na moru smo pokušali osjetiti duh ove jahte u plovidbi, a jedino što smo osjetili jest kako ona mirno klizi morskom površinom s obzirom na već spomenute ‘labaratorijske uvjete’ za test-vožnju. Opremljena s dva Volvo Penta motora od 300 konjskih snaga, ona postiže maksimalnu brzinu od 28,5 čvorova pri 3.500 okretaja motora, počinje glisirati na 2.000 okretaja pri čemu razvija brzinu od 13,5 čvorova, a pri 2.750 okretaja jahta troši 60 litara na sat i plovi s 20 čvorova brzine, što je, prema našoj procjeni, adekvatna brzina krstarenja. Treba istaknuti da brzina (i cijena) plovila ovisi o pogonu; u opciji su tri vrste motora različitih proizvođača, a može biti opremljen i samo s jednim motorom. Ukupno gledajući, Marex 375 je skandinavska jahta koja nudi niz iznenađenja, praktičnih i funkcionalnih, koja idu, u prvom redu, u prilog korisniku. Ako ste u prilici proučiti što sve ona nudi vlasniku, vjerujem da ćete, kao i mi, ostati oduševljeni viđenim.

Tehnički podaci

TEHNIČKI PODACI
Duljina: 11,99 m
Širina: 3,45 m
Gaz: 0,92 m
Istisnina: 7.700 kg
Spremnik za gorivo: 700 l
Spremnik za vodu: 340 l
Motori: 2 x D4-300 EVC DPH (2 x 300 KS)
Dizajn: Marex
Proizvođač: Marex, Norveška
Zastupnik: NCP & Mare

Share this article:


Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude

Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above