Kristijan Pavić

by Yachts Croatia

Lider ACI-ja

Put najvećeg hrvatskoga lanca marina prema budućnosti pun je novih projekata, a u novom poslovnom zamahu hrvatske tvrtke u prvom će redu uživati korisnici ACI marina

Kristijan Pavić karijeru je započeo kao glavni časnik za elektroniku na kruzerima Carnival Cruise Linea, američko-britanske putničke tvrtke koja danas raspolaže s 24 kruzera. Nakon šest godina ‘navigavanja’ po svjetskim morima, 2006. godine vraća se u Hrvatsku te postaje ravnatelj Županijske lučke uprave Dubrovnik i ravnatelj Lučke uprave Dubrovnik, te koristi stečeno znanje i iskustvo u svrhu pozicioniranja Dubrovnika kao jedne od vodećih svjetskih kruzing destinacija. Ugled i utjecaj u svjetskoj kruzing industriji priznaje mu se 2016. godine, kada preuzima dužnost predsjednika MedCruisea, Udruge mediteranskih kruzing luka, koja broji 72 članice i zastupa zajedničke interese više od 100 luka. U kolovozu iste godine, imenovanjem za generalnog direktora ACI-ja ispred Kristijana Pavića postavljen je novi, u dosadašnjoj karijeri možda i najveći izazov.
Kako vi vidite ACI, najveću hrvatsku nautičku tvrtku?
ACI je po broju marina vodeći u Hrvatskoj i jedan od vodećih na Mediteranu i svijetu. Ima svoju povijest i tradiciju, danas je prepoznatljiv brend u nautičkom svijetu, no još uvijek ima veliki potencijal za daljnji razvoj i rast. Moja je misija učvrstiti lidersku poziciju ACI-ja ne samo u smislu povećanja broja marina, već i kroz intenzivan razvoj i implementaciju cijelog portfelja nautičkih usluga uz postizanje izvrsnosti u kvaliteti usluge. Naša konkurencija je danas vrlo kvalitetna i efikasna, nautički turizam u Hrvatskoj bilježi značajan rast, tržište je zahtjevno i standardi u nautici su sve viši. ACI je uvijek postavljao standarde u nautičkom turizmu u RH, a tu poziciju namjeravamo i zadržati, što nije nimalo lak zadatak.
Marina ‘Veljko Barbieri’ u Slanom, na vašem ‘domaćem’ terenu, radi odlično?
Da, ACI marina u Slanom ove godine dolazi do svog punog potencijala. Prekrasna nova marina na idealnoj poziciji, koja se praktički stopila s mjestom, predstavlja nautičarima ulaz u atraktivni arhipelag Elafita i već sada postaje idealnom destinacijom za nautičare. Omjer godišnjih i mjesečnih vezova te veliki broj tranzita popunili su marinu tijekom sezone. I samo mjesto Slano dodatno razvija svoju ponudu potaknuto dolaskom velikog broja turista nautičara, željnih novih destinacija i doživljaja. Tako da zaista možemo reći da ACI marina i mjesto Slano žive u skladnoj simbiozi.
Sljedeća je marina u Rovinju?
Kompletna rekonstrukcija kopnenog i morskog dijela ACI marine Rovinj najznačajnija je investicija ove godine za ACI. Praktički gradimo novu marinu. Radovi su počeli već u proljeće, tijekom sezone, zbog zabrane radova, nismo bili u mogućnosti izvoditi radove, no sada se oni intenzivno nastavljaju kako bi se dostigli zadani rokovi, odnosno kako bismo do srpnja sljedeće sezone otvorili marinu. Projekt ACI marine Rovinj orijentiran je razvoju ponude i usluga prema tržištu luksuznih plovila od 20 do 40 metara duljine te predstavlja iskorak u ponudi i poslovanju ACI-ja. Nakon dovršetka izgradnje ACI marina Rovinj predstavljat će suvremenu marinu vrhunskog dizajna i najnovijih tehnoloških rješenja, s ponudom i uslugama prema standardima svjetskog nautičkog turizma, te prvu marinu ACI sustava s najvišom kategorizacijom – pet sidara.

Kristijan Pavić, Aci Direktor

Nakon dovršetka izgradnje, ACI marina Rovinj bit će prva marina ACI sustava s pet sidara

Što je još ‘na tapetu’ što se tiče ulaganja u postojeće marine?
Ove godine realizirali smo projekt izgradnje dvaju bazena za travel liftove nosivosti 130 t i 60 t u ACI marini Dubrovnik, čime smo dodatno pojačali ponudu i konkurentnost na južnom dijelu Jadrana. Provode se i aktivnosti na pripremi dokumentacije i projekata rekonstrukcije dvorca Sorkočević u Dubrovniku, za što smo dobili sredstva iz europskih fondova. Dovršavamo projekt sanacije lukobrana u ACI marini Korčula te analiziramo mogućnosti rekonstrukcije i kopnenog dijela te marine. U Vodicama, u razgovorima s predstavnicima grada, razmatramo mogućnosti proširenja akvatorija marine te mogućnosti buduće rekonstrukcije marine.
Hoćete li ići u nove investicije u pogledu otvaranja novih marina?
Svakako nam je u fokusu izgradnja novih marina i sidrišta, no taj segment ne ovisi o našim željama, već o natječajima za koncesije za luke nautičkog turizma i sidrišta. Pratimo natječaje i ako analize pokažu isplativost projekta s obzirom na duljinu koncesije i iznos investicije, pripremamo dokumentaciju za natječaj. Naše poslovanje nije usmjereno samo na preuređenje marina već i na mogućnosti proširenja postojećih marina gdje je to moguće te na izgradnju ili akviziciju novih marina. Drugi smjer je preuzimanje u menadžment marina izvan sustava ACI-ja. Moram naglasiti da ACI ima odličan financijski potencijal za ulaganja, koja i realiziramo iz vlastitih sredstava te nemamo kreditnih zaduženja.
Vaš ‘loyalty’ program postaje vrlo popularan?
Gosti na godišnjem vezu u ACI marinama kroz korištenje ACI Smart kartice imaju na raspolaganju niz pogodnosti tijekom boravka u matičnoj marini ili tijekom plovidbe i priveza u nekoj od 22 marine ACI sustava. U svojoj matičnoj marini vlasnici plovila imaju mogućnost smještaja plovila na kopnu uz popust od 50%, šest besplatnih dana veza na kopnu (ovisno o vrsti godišnjeg ugovora) za potrebe servisiranja i pripreme plovila za sezonu, 50% popusta na cijene naših apartmana u ACI marini Cres, osigurano parkirno mjesto u matičnoj marini, a kroz ACI-jev loyalty program multipliciraju navedene i sve ostale benefite svakom novom godinom članstva, čime smo postigli da imamo znatan broj gostiju koji svoja plovila drže u našim marinama 25 i više godina u kontinuitetu. Dok su u tranzitu, članovi ACI Cluba imaju mogućnost rezervacije veza putem ACI online bookinga bez naknade. Koristeći našu digitalnu platformu za brzu i jednostavnu rezervaciju veza, plovila s godišnjim ugovorom ostvaruju popust na tranzitni vez u svim ACI marinama u visini od 20 do 50%. Dugogodišnja intencija društva je kroz ojačavanje sustava 22 marine omogućiti našim gostima što jednostavnije kretanje po našim marinama te tehnološki inovativnim i informacijski naprednim rješenjima uštedjeti njihovo vrijeme i novac. Jedna od pogodnosti na koju smo posebno ponosni i koju smo ove godine uveli u marine u Opatiji i Cresu jesu punionice za električna vozila, a razmatramo mogućnost postavljanja istih i u druge marine sustava gdje za to postoji potreba i infrastrukturni preduvjeti.
Vi dobro poznajete i jahting, kakva je poslovna politika tvrtke prema velikim jahtama?
Segment tržišta velikih i megajahti jedno je od najlukrativnijih segmenata nautike luksuza koja ima niz niša u kojima se možete isprofilirati ako za to imate ostvarene preduvjete – počevši od samog veza za jahte takvih dimenzija, uređenja marina i infrastrukture neophodne za njihovu tehničko-energetsku održivost pa do ponude u marini i samoj destinaciji koja za goste takvih plovila mora biti na najvišoj razini. Određeni broj ACI marina ima mogućnost ponude dnevnog veza za velike i megajahte uglavnom kroz dnevni vez, no naša je buduća orijentacija prema tom tržištu neupitna. ACI marina Rovinj bit će prva ACI marina koja će gotovo u potpunosti poslovati u tom segmentu, kako u smislu ponude vezova, tako i u nastojanju pružanja vrhunske usluge i različitosti ponude te uređenja marine. ACI marina Dubrovnik je svojim okruženjem i orijentacijom sama po sebi destinacija atraktivna za prihvat i dulji boravak jahti većih dimenzija. Uz osmišljavanje kompletne ponude i prilagođavanje razine usluge za takve goste, preuređenje dvorca Sorkočević i botaničkih vrtova, a u konačnici i rekonstrukciju cijelog obuhvata marine u Dubrovniku, ove godine napravili smo značajan iskorak u tom smjeru uređenjem platoa servisnog centra i suhog veza te izgradnjom bazena travel lifta nosivosti do 130 t prilagođenom velikim jahtama. S druge strane, kroz segment luksuzne ponude za ciljanu klijentelu, kao što su gosti naših marina, u samoj marini realizirali smo pilot-projekt postavljanja Golf range koncepta (koji pokriva i simulira sve segmente velikog golf-terena na smanjenoj površini kao realni simulator i teren za uvježbavanje svih vrsta udaraca), a što je smjer u kojem ćemo nastaviti naša nastojanja za podizanjem razine i kvalitete ponude za naše goste i vanjske posjetitelje marine.

Kristijan Pavić, ACI Slano

ACI Marina Slano

U kojem će se smjeru tvrtka dalje razvijati?
Strategija razvoja ACI-ja poglavito podrazumijeva definiranje buduće uloge svake pojedine ACI marine unutar sistema, kao i unutar same destinacije, određivanje smjerova njihova poslovanja, ulaganja u preuređenje ili rekonstrukciju marina radi podizanja razine infrastrukturne opremljenosti te razvoj ponude i vrsta usluga primjerenih ulozi koju će pojedina marina imati. Drugi smjer je povećanje kapaciteta izgradnjom novih te akvizicijom i preuzimanjem u menadžment postojećih marina u regiji, u što možemo inkorporirati intenciju da proširimo poslovanje prema tržištu velikih i megajahti, odnosno povećamo i prilagodimo kapacitete marina za plovila većih duljina. Ovaj način poslovanja podrazumijeva i intenzivan razvoj digitalizacije poslovanja s ciljem pojednostavljenja i ubrzanja procesa rada, što će u konačnici dovesti i do toga da je gostu nautičaru tijekom plovidbe praktički svaka usluga ‘na dlanu’ te da je može rezervirati unaprijed, brzo i jednostavno putem mobilnih platformi. Neovisno o kakvim je investicijama riječ, ACI se odlučio za provođenje strategije održivog razvoja, ne samo naših marina već i šire destinacije. Tome u prilog govori činjenica da ACI marine koriste električnu energiju dobivenu isključivo iz obnovljivih izvora, što je naš mali doprinos smanjenju emisije CO2 i očuvanju okoliša. Kontinuirana ulaganja i unapređivanje sustava nužni su za opstanak na tržištu, a posebice za zadržavanje liderske pozicije u nautičkom turizmu.
Uskoro izlazi i drukčiji katalog ACI marina?
Ove godine koncepcija ACI kataloga izmijenjena je u potpunosti. Pokrećemo novi medijski projekt u kojem dosadašnja forma kataloga prerasta u yachting, lifestyle i luxury magazin ‘ACI No. 1’, nazvan po našoj slavnoj regatnoj jedrilici sudioniku regate Columbus, koja se jedrila preko Atlantika. Intencija koncepta je čitateljima i korisnicima naših usluga na jednom mjestu objediniti najbitnije informacije za nautičare na Jadranu te ponuditi zanimljivosti, ekskluzivne reportaže i intervjue s istaknutim i uspješnim osobama iz područja sporta, znanosti, umjetnosti, gospodarstva i gastronomije, a sve u obliku ekskluzivnog godišnjeg izdanja na 300 stranica, u tiskanoj i digitalnoj formi, na četiri jezika, uz napomenu da tiskano izdanje u nakladi od 50.000 primjeraka ide direktno u ruke svim našim gostima, partnerima i klijentima. Ovakav oblik medijskog iskoraka odražava našu intenciju da ACI, osim svojom veličinom i kvalitetom usluge kao lider u nautičkom poslovanju na Jadranu i Mediteranu, promiče izvrsnost u svim sferama djelovanja, s posebnim naglaskom na djelatnost kojom se bavi, a to je najelitniji oblik turizma, nautika.

Karin Paggi
Frano Miloš