Jens Gerhardt

by Yachts Croatia

Jens Gerhardt – Renesansni čovjek iz Hansea

Ova je godina još jedna godina rasta za grupu Hanse, koja predstavlja dva nova modela i razvija nove proizvode, što je temelj toga uspjeha njemačkog brodograditelja na svjetskom – ali i hrvatskom – tržištu

S generalnim direktorom grupe Hanse, gospodinom Jensom Gerhardtom, susreli smo se u Splitu tijekom regate Hanse Cup. Gospodin Gerhardt nije samo posjetio ovaj vrlo lijep događaj u organizaciji hrvatskog zastupnika Hansea Croatia Yachtinga, nego i dogovorio sastanak i test s potencijalnim kupcem.
Hanse za vas nije samo posao, već način života?
Idućeg studenog obilježit ću pet godina u Hanseu i presretan sam zbog toga. Ovo mi je najbolji posao u životu. Moj je opis posla upravljanje tijekom promjena – dođem u tvrtku koju nešto muči i okrenem im poslovanje naglavce, promijenim ga nabolje. Mnogo sam puta uspješno obavio takve zadatke u sektoru mobilne telefonije i internetskih tehnologija u Sjevernoj Americi, posvuda po Europi, pa čak i Indiji, ali nikada nisam ni za koga radio pet godina. Ovo mi je prvi dugoročni posao i još uvijek uživam u upravljanju proizvodom, sve mi je to jako privlačno, gotovo seksi.
U Hrvatskoj ste i zbog regate i zbog posla?
Nastojimo uvijek tako obavljati stvari. Ova fantastična regata, koju svake godine organizira Domagoj Milišić i Croatia Yachting, zaslužuje našu potporu, ali i pruža nam priliku da svoj proizvod prikažemo i testiramo točno ondje kamo pripada, tako da spajamo ovakve događaje sa susretima s potencijalnim kupcima. Najčešće nastojimo spojiti po tri zadatka na istoj lokaciji, a nekad i više. Ionako su takvi sastanci s kupcima dio našeg posla. Naši predstavnici rasuti su po svijetu, ali posluje se ovdje.
Croatia Yachting je dobar partner?
Oni su naš najbolji zastupnik za čarter u cijeloj prodajnoj mreži. Mislim da je tome razlog spoj Domagojevih izvanrednih poslovnih instinkta i načina na koji upravlja flotom. Brod na kojem trenutno plovimo prošle je godine bio u najmu 23 tjedna, a na njemu nema ni najmanje ogrebotine. Naš je proizvod kvalitetan, a Croatia Yachting njime dobro upravlja. Drugi im je adut lokacija. Vaša zemlja ima jedno od najboljih mora na svijetu za nautičare. Mislim da su Britanski Djevičanski otoci i Hrvatska dva najbolja odredišta na svijetu za jedrenje i plovidbu. Croatia Yachting ima najveću flotu naših modela na svijetu, a prodaju i drugima, pa su nam podjednako važni i za prodaju i za ono što je od nje važnije – zadovoljstvo klijenata. U tome su vrlo uspješni.
Hanse ne gradi tipične brodove popularne u čarteru. Kako to da ste i u tome toliko popularni?
Naši su brodovi građeni za privatne vlasnike, ali uvijek imamo na umu i čarter, pa modele opremamo paketima potrebne opreme. Ono čime se ne bavimo jest gradnja broda isključivo za čarter. Smatramo da naši modeli moraju biti prilagođeni ljudima koji ih žele posjedovati, da moraju biti izdržljivi i kvalitetni, a to je poželjno i u čarteru, no baš samo za čarter nikada ne gradimo. Naši su brodovi brži, jednostavniji za upravljanje, ljepši od tipičnog broda za čarter i nemamo nikakve namjere ništa od toga ublažiti da bismo ih učinili privlačnijima toj industriji. Mislim da naši klijenti koji brod kupe isključivo za sebe vole baš taj dio našeg identiteta, a svatko tko proba ploviti na nekom našem modelu odmah vidi koliko je brz, okretan, koliko se njime lako upravlja. Ljudi se zaljube u to, pa nema smisla išta mijenjati samo da bi se podilazilo čarteru.

Hanse

‘U studenom ću obilježiti pet godina kod Hansea; bavljenje proizvodnjom je vrlo privlačno’

Rastete bez prestanka.
Tako je, ove godine smo zaradili 10 milijuna eura više od očekivanog, kao i svake godine dosad. To znači da svake godine možemo zaposliti još stotinu ljudi, jer ovo nam je treća godina u kojoj smo dobili više narudžbi nego što stignemo izgraditi. Mislim da moramo nastaviti ovako kako smo krenuli. Svake godine EBITDA (zarada prije poreza, kamata i amortizacije) nam naraste za tri do četiri milijuna eura.
Ove ste godine izgradili i svoj najveći model dosad, Hanse 675.
To je kao u snu. Dva su 675 već na vodi, tri se još grade. Brod je brz, postiže 13,5 čvorova, ali usto je i lijep. Pravi Hanse. Jako je inovativan, njime se može upravljati bez posade i dugačak je gotovo 70 stopa. Ima dovoljno prostora i niz jedinstvenih osobina i detalja, poput recimo fiksne tende, koji mu daju zgodan izgled, ili odvojenog ulaza u potpalublje za posadu. Salon 675 je vrlo prostran, dugačak između pet i šest metara, a vlasnička kabina inovativnog rasporeda i izgleda, s kupaonicom s kamenim zidom. Ovo je prvi put da koristimo kamen u uređenju. Model ima i dosta novih rješenja za tipične elemente koje nalazite na velikim brodovima. Ali ove godine predstavili smo i model 315, koji je jednako tako nakrcan inovacijama i postao je vrlo popularan. Svi prostori koji moraju imati visok strop imaju ga, kupaonica mu ima dimenzije kao da je rađena za brod od 41 stope, a plovi kao san. Već smo izgradili 60 primjeraka tog modela.
Pod vašim upravljanjem raste i Dehler.
Dehlerovi su brodovi malo drugačiji od Hanseovih, nisu građeni za regate. Lijepi su, vrlo otmjeni i jako brzi. Dehler gradi brodove koji su savršena sredina između regatnog broda i kruzera. Ako vam je do krstarenja, možete polako, brod je udoban i komforan i na palubi i u unutrašnjosti, ali ako želite ubrzati, čeka vas šest vitla i Cunningham. U Sjedinjenim Državama Dehler 38 je nagrađen kao brod godine i u kategoriji kruzera i u kategoriji regatnih jedrilica. Nisu znali u koju bi ga kategoriju svrstali, što vam potvrđuje ovo što sam vam ja rekao. Ovoga ljeta spremamo novi 34, koji će se pridružiti modelima 38, 42 i 46.
Ali Sealine stoji…
Već deset godina imamo Fjord, no to je tržište vrlo usko. Sealine se kreće u smjeru masovne proizvodnje, a kad takvo što gradite od nule, potrebno je oko šest godina. Prije tri godine smo kupili 90 kamiona opreme od te britanske tvrtke u stečaju, 50 godina star brend. Željeli smo skratiti razvoj i prodali neke već postojeće modele. Sad imamo tri modela, a novi je F530. Svake godine stvorimo dva nova modela i već prodajemo osamdeset brodova godišnje, što je pristojno. Sealine i Fjord godišnje zajedno prodaju stotinu i dvadeset brodova, a svake godine namjeravamo dodati tom broju još dvadeset ili trideset brodova. Krećemo se prema mjestu u deset najvećih brodograditelja na svijetu.
Što je idući korak za Hanse?
Već smo poduzeli neke velike korake, a sada ćemo se malo vratiti unatrag i popuniti ‘rupe’ između njih manjima. Imamo fantastičan kapacitet za gradnju novih brodova, naši modeli izgledaju sjajno, ali  ne sjedimo na lovorikama i gledamo kako izlaze iz mode. Ne mislim pritom samo na estetiku, nego i na kvalitetu, na oblike i slično. Mnogo naših modela stvaramo u suradnji sa studiom Judel & Vrolijk i sa svakim modelom brendova Hanse, Dehler i Variante naučimo nešto novo, zbog čega je idući model bolji i brži.

Hanse

Ove godine porinut je najveći Hanseov model s oznakom 675, ali je i njihov najmanji model 315 osvojio brojne nagrade

Marko Murtić
Anthony Lukač