Hotel Park

by Yachts Croatia

Šarm s pet zvjezdica

Od svog osnutka hotel Park najprestižnije je mjesto za sva društvena i politička događanja u gradu Splitu i u široj okolici, a nakon kompletnog preuređenja hotel postaje lider luksuznog turizma u regiji

Hotel Park je najstariji i najomiljeniji hotel Splićana i njihovih gostiju. Smjestio se na idealnom mjestu, na elitnoj lokaciji, pokraj poznate plaže Bačvice i nadomak Dioklecijanove palače, a zbog svoje ljepote i povijesnih događanja koja su se u njemu zbila, proglašen je spomenikom kulturne baštine. Glavna prednost hotela, osim položaja u blizini stare gradske jezgre, jest tradicija koja seže od davne 1921. godine kada je izgrađen. Svojim šarmom, značenjem i prestižem oduvijek je bio mjesto susreta poslovnih, utjecajnih ljudi i domaćih građana. Tijekom Drugog svjetskog rata ovdje su se donosile velike povijesne odluke, kao i odluke o razvoju grada Splita i hrvatskoj nezavisnosti. U hotelu su odsjedali mnogi svjetski dužnosnici, glumci, pjevači i sportaši, a redovito se ovdje sastaju lokalni klubovi Rotary i Lions. Bez obzira pripadate li nekom od klubova ili ste poznata ‘faca’, čest je slučaj da će vas u hotelu osloviti imenom. Naime, riječ je o mjestu koje je zadržalo poslovnu intimu i, danas od mnogih zaboravljen, individualan pristup prema gostu. Upravo je personaliziranost prepoznatljiv znak ovog hotela, o čemu svjedoči dugačka lista stalnih gostiju. Mnoge od njih osoblje hotela prepoznaje i zna njihove želje prije nego ih izgovore, a sve kako bi njihov boravak učinili lijepim iskustvom kojeg će se rado sjećati i iznova mu se vraćati. Hotel je zadnji put renoviran početkom 21. stoljeća kada je rekategoriziran na 4 zvjezdice, a svoj moderniji izgled dobio je ove godine.

Soba Hotel Park

Hotel je dobio novi, suvremeniji izgled

Nakon kompletnog preuređenja prema projektu arhitekta Emila Šverka, hotel sada ima 72 sobe, od čega su šest apartmana i devet luksuznih soba na dvije etaže. Jedan dio hotela je rekonstruiran pa je hotel tako dobio novi krov i jedan dodatni kat, a zapadno pročelje je nadograđeno. Međutim, valja naglasiti da se prilikom uređenja vodilo računa o očuvanju izvornosti stare hotelske zgrade. Najpoznatiji dio hotela svakako je njegova prekrasna terasa. Ona je veličinom ostala ista, ali je s jedne strane ‘niknuo’ stakleni – zimski vrt. Tako su dobiveni balkoni za prvi kat, proširen je dio restorana, a i pušači su dobili svoj kutak u sklopu bara. Stogodišnje palme, simbol hotela Park, su sačuvane, a za stvaranje posebnog ugođaja pridružile su im se novozasađene magnolije, dok drugu stranu terase krasi vanjski bazen pa će doručak na terasi, uz miris mediteranskog bilja, mnogi još dugo pamtiti. Ispod parkirališta smjestila se garaža, a hotel sada ima i adekvatan spa centar. I kongresne dvorane su doživjele preobražaj. Naime, proširene su i kompletno renovirane kako bi se ponuda prilagodila novim trendovima i potrebama poslovnog i kongresnog turizma. Cijeli je koncept hotela sada drugačiji, kongresne dvorane mogu se dijeliti na dva dijela, imaju dovoljno prirodnog svjetla i primaju 250 ljudi. Također imaju zaseban ulaz s ulice i izlaz na terasu kako sudionici domjenaka ili konferencija ne bi trebali prolaziti kroz cijeli hotel. Zahvaljujući dugogodišnjem iskustvu osoblja i menadžera hotela, vodilo se računa o praktičnim rješenjima i funkcionalnosti, što gosti prepoznaju i cijene. Recimo, uvažili su se zahtjevi gostiju alergičnih na prašinu pa dio soba ima parket, a u većini soba je, uz tuš, ugrađena i kada. I poslovni gosti sada mogu uživati u ‘svojim’ sobama na dvije etaže – u donjem dijelu je radna, a u gornjem spavaća soba – opremljene priključcima za laptop, printer, skener itd., dok je Wi-Fi dostupan u cijelom hotelu. Svaka soba u hotelu ima peglu, kišobran, aparat za kavu i čaj te ‘pillow menu’ – mogućnost odabira jastuka (pernati, anatomski ili s heljdom). Dekor u hotelu priča je za sebe. Ideja dizajnerice Anite Udvardy je bila urediti interijer s bojama koje se podudaraju s očaravajućim morskim pejsažem na koji puca pogled iz hotela, koji je također njegov zaštitni znak. Tako su izabrane boje koje se mogu vidjeti od hotela do otoka Brača i Splitskih vrata – od tirkiznoplave do boje pijeska. Tepih, primjerice, izgleda kao da ste na plaži, kad valovi ‘namreškaju’ more, a namještaj je od tamnog drveta. Svjetla ima više u cijelom hotelu i prevladavaju dosta čiste linije. Na četvrtom katu novoizgrađenog dijela je panoramski apartman s kojeg pogled puca prema Marjanu. Glavni hotelski ulaz i bar & lounge puno su veći i nalaze se na zapadnoj strani, gdje se premjestila i recepcija. Posebno nas se dojmila staklena instalacija s 24-karatnim zlatom na recepciji – prikaz mora koje odlazi od hotela.

recepcija Hotela Park

Nova recepcija sa staklenom instalacijom

I restoran Split ima novo ruho, ali će i dalje posluživati tradicionalnu dalmatinsku kuhinju pripremljenu prema recepturama koje se prenose generacijama i prezentiraju na moderan način. Iako je ovim izmjenama hotel dobio novi, suvremeniji izgled, svakako je ostao vjeran tradiciji i ugođaju, a njegovom će ugledu pridonijeti i rekategorizacija s 4 na 5 zvjezdica. Ukupna investicija za obnovu hotela iznosila je 10 milijuna eura, od čega je trećina novca subvencionirana iz EU fondova. Riječ je o prvom europskom projektu ovog tipa u Hrvatskoj s najvećim do sada odobrenim iznosom. Uz Kempinski Portorož na sjeveru Jadrana i Regent Porto Montenegro na njegovom samom jugu, hotel Park postaje lider luksuznog turizma na ovom dijelu obale. Splitska se povijest pisala u Parku, a danas su ponovno postojanost i povjerenje dio njegove stvarnosti.

Hotel Lemongarden
Čikat