Fiart 52

by Yachts Croatia

Fiart 52 – Svestrani krstaš

Novi Fiartov model spaja moderne trendove, nudeći pritom visoku mogućnost prilagodbe željama kupaca te inovativne tehničke detalje, sve u klasičnom duhu brodogradilišta

Jedan od brodova koji je na nautičkom sajmu u Cannesu popratila velika medijska pažnja bio je definitivno Fiart 52. Talijanski proizvođač nije nikakav stranac na Azurnoj obali, koju je izabrao za svoju najnoviju premijeru, a njegovi brodovi na južnoj obali Francuske popularni su od skromnih početaka brodogradilišta koje je osnovano 1960. godine. Dizajniran kao brzi krstaš posebno namijenjen za uvjete plovidbe na Mediteranu, Fiart 52 već na prvi pogled, čak i površnim znalcima jahti, daje do znanja da je riječ o talijanskom dizajnu koji je Fiart u potpunosti – od koncepta do dizajna trupa, vanjštine i unutrašnjosti – razvio u svom internom dizajnerskom timu. S naoko masivnim trupom, pogotovo na pramčanom dijelu, Fiart 52 izgleda veće od svoje ukupne dužine od 16 metara, što je samo nagovještaj prostranih kabina u unutrašnjosti. U brod smo ušli preko velike krmene platforme koja ujedno služi kao lift za tender, za koji je osigurana i poveća garaža ispod krmenog sunčališta u koju je moguće smjestiti tender dužine do 2,80 metara. U stube koje od platforme vode do glavne palube ugrađena je i hidraulična pasarela. Na krmi palube, pored spomenutog sunčališta, nalazi se i polukružna sofa sa stolom za objedovanje koji se hidraulički podiže iz poda. Ova je sofa svojim najvećim dijelom natkrivena tvrdim krovom kokpita, koji daje odličnu zaštitu od vjetra u vožnji. Unutrašnjost kokpita krasi jednostavnost i čistoća linija. Tu se nalazi sve što vam treba za boravak u ovom zatvorenom/otvorenom prostoru.

Fiart 52

Fiart 52 jahta je mediteranskog stila koju je Fiart u potpunosti razvio u svom internom dizajnerskom timu

Naime, Fiart 52 prvi je od modela Fiarta koji pored tvrdog krova kokpita daje mogućnost da se on u potpunosti zatvori, a uz veliku površinu pomičnog dijela krov može biti otvoren gotovo kao na krstašima s otvorenim kokpitom. Zanimljiva inovacija su i ugrađena mreža za komarce i platneno sjenilo koje se može raširiti preko otvora pomičnog krova. U kokpitu testiranog primjerka nalazila se još jedna sofa nasuprot koje je kompaktni bar skriven unutar bijelog elementa u kojem su sudoper, roštilj, keramička grijaća ploča i hladnjak, a tu je LCD televizor koji se podiže iz svog spremišta. Prema želji kupca, u zatvorenom dijelu kokpita nema stola za objedovanje, no Fiart nudi mogućnost određene razine biranja uređenja broda u pogledu elemenata u unutrašnjosti i materijala unutrašnjeg uređenja. Pri dizajnu tvrdog krova kokpita očito se puno pazilo na aerodinamiku, te smo tako na testu krstarili uz otvoreni krov te zatvorena vrata kokpita, uz ugodno i jedva primjetno strujanje zraka u kokpitu i minimalnu buku motora. Upravljačko mjesto dolazi sa sjedištem za dvojicu, a u skladu s ugrađenim Volvo motorima ukupne snage 2 x 600 konjskih snaga povezanih na IPS sistem zakretnih propelera, opremljeno je elektroničkim komandama snage te joystickom IPS sistema za manevriranje u marinama. Sve informacije o navigaciji i radu motora prikazuju se na dva Garminova multifunkcijska touchscreen ekrana koje je moguće prilagoditi prema vlastitoj želji, a odmah ispod njih su prekidači svih brodskih sistema, što upravljačkom mjestu daje elegantan i čist dizajn na kojemu je sve pregledno.

Fiart 52

Brodogradilište nudi visoku mogućnost prilagodbe željama kupaca što se tiče rasporeda, namjene i opremanja prostorija

Na testu je Fiart 52 postigao maksimalnu brzinu od 36 čvorova pri maksimalnih 3.000 okretaja i na blago valovitom moru, dok je optimalna brzina krstarenja 26 čvorova pri 2.500 okretaja uz potrošnju od 188 litara na sat. Fiart 52 možda nije ‘demon brzine’, no uz odličnu stabilnost u plovidbi, pogotovo u okretima, te uz vrhunski brz odaziv kormila, on će svome vlasniku pružiti ugodnu plovidbu. Ulaz u unutrašnjost vodi nas u kuhinju koja je u potpunosti uređena u bijelom drvu. Lijevo od kuhinje nalazi se kupaonica kabine za goste koja može poslužiti i kao dnevni WC. Osim kuhinje, u unutrašnjosti Fiarta nalaze se tri kabine: vlasnička u pramcu, VIP kabina na sredini trupa te kabina za goste na lijevoj strani trupa. Sve tri kabine uređene su s bračnim krevetima i vlastitim kupaonicama kod kojih svaka ima odvojenu tuš-kabinu, što je standard većih jahti od 20 metara, a u ponudi je i uređenje s nešto većom kabinom za goste umjesto unutrašnje kuhinje. Začudo, Fiart je pramčanu kabinu proglasio vlasničkom kabinom budući da cijelom svojom površinom nudi stajaću visinu, no VIP kabina je ta koja se odlikuje odličnom prostranošću i širokim prolazima sa strane bračnog kreveta. Dizajn unutrašnjosti potpisuje Francesco Guida, stavljajući poseban potpis sa zaglavljima kreveta u vlasničkoj i VIP kabini, koja s osvjetljenjem tvore slova V. Za vlasnike koji žele skipera na brodu, Fiart je u pramcu ostavio mjesto za malenu skipersku kabinu opremljenu krevetom, tušem i WC-om. U svim pogledima Fiart 52 pokazao se kao svestran krstaš, pogotovo za one vlasnike koji žele kombinaciju broda otvorenog kokpita, ali i zaštićenost tvrdog krova, koja ovom modelu daje svestranost za uživanje u tropskim krajevima, ali i na hladnijim morima.

Fiart 52

Svaki je tehnički detalj temeljen na inovaciji

Tehnički podaci

TEHNIČKI PODACI
Duljina: 16,66 m
Širina: 4,42 m
Gaz: 1,17 m
Težina s punim opterećenjem: 18.000 kg
Spremnik za gorivo: 1.800 l
Spremnik za vodu: 500 l
Motori: 2 x Volvo Penta IPS1.5 800 MD8- EVC
Snaga: 2 x 459 kW / 625 KS
Zastupnik: Saltus

Princess 82 Motor Yacht
Monte Carlo Yachts 105