Ferretti 780

by Yachts Croatia

Smooth rider

Novi Ferrettijev model s četiri kabine još je jedna jahta raskošne unutrašnjosti i klasične vanjštine, koju karakterizira kvaliteta izrade i, iznad svega, ugodna plovidba

Ferretti 780 imali smo prilike isprobati na njegovoj svjetskoj premijeri u rujnu u Cannesu. Ta jahta evolucija je modela s gornjim mostom po kojima je talijanski graditelj svjetski poznat. Novi Ferretti ima nove kalupe i linije trupa, te predstavlja jahtu koja, iako temeljena na dosadašnjim modelima slične duljine, radi vidljiv iskorak u njihovu dosadašnjem razvoju. To se da primijetiti već na krmenoj platformi, koja ima u krmeno zrcalo ugrađenu lijepu preklopnu klupicu koja se po potrebi može koristiti za sjedenje tik do morske površine. Također, s obje strane platforme, uz stube za penjanje u kokpit, nalaze se skrivena spremišta za ronilice Seabob. Inače, u krmenom se dijelu nalazi prostrana kabina za posadu, a graditelj ističe da je u odnosu na prethodni model ova jahta produljena u krmenom dijelu. Kada dođete u krmeni kokpit, taj dio ne možete promatrati odvojeno od salona. Kako se u krmenom dijelu salona nalazi samo niska sjedeća garnitura, ta dva prostora zajedno čine dnevni životni prostor na jahti.

Ferretti 780

Salon i krmeni kokpit čine zajednički životni prostor, a glavni vanjski prostor je gornji most od čak 37 četvornih metara površine

Ono što se odmah primjećuje je velika razlika u stilu uređenja ove jahte u odnosu na model 850, koji je uređen s velikom dozom ekstravagancije. Za razliku od njega, 780 odiše mirnoćom i uravnoteženošću, kao prava klasična obiteljska jahta. Dojmu mirnoće u unutrašnjost dodatno pridonose predivni dugi bočni prozori, estetski vrlo skladno oblikovani, a kroz izrez na vanjskoj ogradi broda u predjelu blagovaonice uživat ćete u dodatnom pogledu na more. U blagovaonici se ističe ‘chic’ detalj, obješeni kvadrat razbija doživljaj tog prostora smještenog u prednjem dijelu salona, u cjelini vrlo ugodnog prostora, izvedenog na jednoj razini. U kombinaciji s hrastovim podom i stropom od sjajno lakiranog drva, bez vidljivih zapreka u prostoru, te s duguljastom uzdužnom komodom koja pokriva gotovo cijeli lijevi bok, salon dobiva na doživljaju prostranosti i duljine na ovoj relativno maloj jahti. Iza blagovaonice smjestila se lijepa kuhinja U-oblika koja može biti u potpunosti zatvorena i odijeljena od salona, ovisno o želji gosta, a može biti sasvim otvorena prema salonu (ne na testiranoj jahti). Lijepi funkcionalan detalj je i prozračivanje kuhinje za koju su osigurana dva prozorska okna.

Ferretti 780

Donja paluba ima četiri kabine, a uređena je s puno pažnje za najmanje detalje

U prednjem dijelu glavne palube je kormilarnica, a radi uštede mjesta u interijeru, sjedala za kormilara su pričvršćena uz okomitu pregradu tog prostora. Iako kormilarnica nije velikih dimenzija, ima sve što joj treba, uključujući i maleni kauč s lijeve strane, a ono što nam je privuklo pažnju je najnovija generacija kontrole plovila, koju na ‘touch screen’ zaslonima osiguravaju Naviop i Simrad, a ugrađen je i novi ‘fly by wire’ sustav kormila. U potpalublju su se smjestile četiri kabine, a pohvalili bismo osjećaj za dizajn Ferrettijevih graditelja. Kabine izgledaju zaista raskošno i bogato, a doživljaj prostranosti naglašava strop od lakiranog drva, jednak onom na glavnoj palubi. Na gornjem mostu površine velikih 37 četvornih metara je cijeli namještaj u njegovu krmenom dijelu izrađen od pomičnih elemenata, tako da je uređenje tog dijela plovila u potpunosti prepušteno vlasniku. Nama se jako sviđa karbonom ojačan tvrdi krov koji natkriva prednji dio tog prostora i ima pomični središnji stakleni dio. Gornji most je svojom veličinom glavni vanjski prostor na plovilu, a ako ćete željeti malo intime kada ste vezani u marini, na raspolaganju vam je prostor na prednjoj palubi koji se sastoji od sjedišta i sunčališta.

Ferretti 780

The largest space on the Ferretti 780 is the flybridge

Cijelo je plovilo uređeno skladno i daje osjećaj sigurnosti, što i ne čudi s obzirom na enormno iskustvo tvornice u ovoj kategoriji. Ali glavni adut ove jahte niste otkrili ako niste njome zaplovili. Ako je kod uređenja do izražaja došlo iskustvo, ovdje dolazi do izražaja pravo majstorstvo. Trim jahte, stabilnost na valovima, mekoća plovidbe i njezina manevrabilnost aduti su koji će vam omogućiti ugodno korištenje i boravak na jahti. Za vlastiti zaključak o istom morat ćete ipak sami zaploviti njome, iskustvo je to koje se isplati imati, a mi smo se u Cannesu uvjerili kako se na moru jahta ponaša s dva MAN motora od 1.550 KS. S maksimalnom brzinom od 30 čvorova, te brzinom krstarenja od 24 čvora na 2.000 okretaja i potrošnjom od 420 litara na sat, ti motori plovilu daju agilnost i performanse, koje u suradnji sa Seakeeper stabilizatorom osiguravaju izrazito komfornu plovidbu. Nakon koje možemo slobodno zaključiti da je rođen još jedan klasik.

Tehnički podaci

Duljina: 24,01 m
Širina: 5,80 m
Gaz: 1,94 m
Spremnik za gorivo: 5.000 l
Spremnik za vodu Water capacity: 1.050 l
Istisnina Displacement: 65 t
Motori: MAN 2 x V12 (1.400 KS)
MAN 2 x V12 (1.550 KS)
Najveća brzina: 28/31 čv.
Brzina krstarenja: 24/27 čv.
Autonomija: 300/280 nm @ 24/27 čv.
Graditelj: Ferretti Yachts
Zastupnik: Pivatus HR; MennYacht SI, RS, ME

 

Dominator Ilumen 28M
Sundeck 550