Ferretti 550 na testu: Blještava nova jahta



4 min
00:02:40
00:02:40

Najmanji i najnoviji brod, možda bi pretenciozno bilo reći i najznačajniji, svakako predstavlja bitan pomak čuvenog talijanskog brodograditelja kojem su jahte s gornjim mostom zaštitni znak

Na ovogodišnjem sajmu u Cannesu talijanski Ferretti je predstavio svoj novi model 550, trenutno najmanje plovilo kuće. Riječ je o dugo iščekivanoj jahti s gornjim mostom koja je uvod u ponovno definiranje inače najprepoznatljivije linije Ferretti modela – jahti s gornjim mostom. Novi Ferretti 550 predstavlja potpuno novi dizajnerski pristup brodogradilišta i donosi dašak svježine u dimenzijama u kojima se malo što ima za izmisliti. Ono što se od prve da primijetiti jest sportski izgled plovila. S malo manje kvadrata na i dalje prostranom gornjem mostu, Ferretti je postigao sasvim novi vizualni dojam, tako da se njegova silueta približila open jahtama. Oblik bočnih prozora i njihov sklad dodatno naglašavaju uzdužnu eleganciju plovila. S druge strane, to je najmanja jahta na tržištu koja nudi i pramčani ‘kokpit’, odnosno  prostrano sjedište i sunčalište između kojih se nalazi prostrani prolaz. Time je plovilo uz krmeni kokpit i gornji most dobilo treći prostor na otvorenom, što je izuzetno praktično i pametno rješenje. S druge strane, interijer je sasvim nova priča. Zaobljene površine i obli detalji prate cijelu dizajnersku ideju u uređenju unutrašnjosti koja pršti od elegancije, kao odlična dopuna sportskoj vanjštini plovila. Čiste linije i igra sjajnih i matiranih površina stvaraju jednostavan sklad koji prati vlasnika u cijelom brodu. Novu ideju graditelja je bilo lako primijetiti čim se uđe u interijer, jer je izloženo plovilo u Cannesu imalo tikov pod i na početku salona, u području kuhinje. Opcija je to koju vlasnik može i ne mora izabrati, ali simbolizira spomenuti dizajnerski zaokret, uz spajanje cjelina krmenog kokpita i kuhinje u jednu veliku životnu zonu. Dobar primjer je i novi dizajn stropa koji sa sjajno lakiranim dijelovima i novom LED rasvjetom odlično reflektira dizajnersku ideju u unutrašnjosti i produljuje vizualni dojam cijelog prostora, ali se i nastavlja u eksterijeru, čime pojačava dojam ‘one space’ kuhinje i kokpita. U toj igri materijala, boja i površina odlično se uklapaju kožni detalji koji salon novog plovila čine još ekskluzivnijim, te se taj prostor zaista isplati pogledati.

Ferretti 550
Ferretti 550 ima novi životni prostor na otvorenom

Nekoliko funkcionalnih rješenja odlično zaokružuju dizajnersku ideju glavne palube, ali glavna atrakcija u unutrašnjosti skriva se u potpalublju. Građena s dva rasporeda kabina – onim s tri kabine i dva ili tri toaletna čvora, rekli bismo da je jahta podjednako atraktivna za kupce s obje konfiguracije. Tvornica je posebno ponosna na prostranost vlasničke kabine za koju tvrde da morate kupiti 10 stopa veći brod da je nadmašite. Optimizacija prostora je u tome ključna; želja da se svaki kvadratni centimetar pretvori u korisnu cjelinu za vlasnika preklapa se s izrazitom estetikom novog plovila koja se poput salona proteže i u kabinama. Tamno i svijetlo drvo različitog sjaja i tonova izmjenjuju se s kožnim detaljima zadržavajući čiste linije i jednostavan dizajn. Rekli bismo, bravo za dizajnere koji su očito pogodili u sridu. Sa sjedištem na jednom boku i noćnim stolićem na drugom, smještenim ispod velikih bočnih prozora koji su zaštitni znak brenda, te prostranom garderobom, vlasnička kabina zaista je posebna. Pramčana kabina namještena je klasično, sa širokim ležajem za dvoje zamišljena je kao VIP kabina, a plovilo ima i treću kabinu s dva odvojena kreveta. Zanimljivo je da Ferretti nudi posebnu izvedbu donje palube nazvanu Tai He Ban koja je namijenjena azijskom tržištu, u kojoj se neki prostori u potpalublju opremaju kao dvorane za sastanke umjesto za spavanje. Osim kabina, i toaletni prostori uživaju u obilju mjesta, čime se stječe dojam da je riječ o značajno većem plovilu od 55 stopa.

Ferretti 550
Vlasnička kabina nudi neobično puno prostora

Ono što je zanimljivo je da su kupci prepoznali vrijednost novog Ferretti modela, te su četiri prodana prije prvog nastupa na sajmu, na kojem je na njemu vladala neviđena gužva, a Ferretti je zbog tog modela prilagodio proizvodnu liniju za mogućnost brže izrade, zahvaljujući drugačijoj organizaciji unutar tvornice. U krmi se nalazi veliko spremište koje može biti i skiperska kabina, a poviše nje je prostrani kokpit s posebno lijepim razmakom sjedišta do staklene stijenke salona. Krmena platforma je klizna (novi Ferretti standard) i lako se spušta u more, kao na modelima 650 i 700. Opremljeno dvama Cummins QSM motorima od 715 konjskih snaga, na 2.500 okretaja plovilo postiže maksimalnih 30 čvorova brzine uz predviđenu brzinu krstarenja od 26 čvorova. Uz cijenu nešto manju od 1,2 milijuna eura novi Ferretti već je privukao pažnju tržišta, pa ako razmatrate plovilo u ovim veličinama, pogriješili biste da preskočite ovaj legendarni brend i njegov najnoviji i trenutno najmanji model.

Tehnički podaci

TEHNIČKI PODACI
Duljina preko svega: 16,82 m
Širina: 4,82 m
Gaz: 1,51 m
Spremnik za gorivo: 2.500 l
Spremnik za vodu: 680 l
Istisnina: 24,86 t
Motori: 2 x Cummins QSM11 Power 715 mhp
Snaga: 526 kW
Težina motora: 1.780 kg
Najveća brzina: 30 čv.
Brzina krstarenja: 26,5 čv.
Autonomija: 300 nm
Projektant i dizajner: Studio Zuccon International
Project & Ferretti Group’s Engineering Department
Graditelj: Ferretti Yachts (Italija)
Zastupnik: Mennyacht

 

Share this article:


Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude

Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above