Bavaria R40 na testu: R za revoluciju



4 min

Prvo plovilo iz sasvim nove Bavarijine serije koja nosi jednostavan naziv ‘R’ pokazuje jasan zaokret brodogradilišta prema luksuznijim plovilima i nudi niz zanimljivih rješenja, od kojih se ističe vlasnička kabina u širini trupa

Početkom svibnja u marini Baotić u Segetu pored Trogira imali smo priliku među prvima u svijetu testirati Bavariju R40. Ovaj model početak je potpuno nove linije R koja će biti orijentirana prema luksuznijem segmentu tržišta, a čiji dizajn potpisuje poznati dizajnerski studio J&J. Bavaria se uistinu požurila novinarima pružiti mogućnost testiranja budući da će službena premijera ovog modela biti na ovogodišnjem sajmu u Cannesu, koji se tradicionalno održava u rujnu. Na testu smo imali priliku isprobati pretprodukcijski primjerak, koji će ipak do serijskog modela doživjeti sitne preinake, no u osnovi 99% toga neće se razlikovati od viđenoga na testu. Vanjski izgled plovila uzima neke osnove iz prvog Bavarijina flybridge modela Virtess 420 Fly, no riječ je o potpuno novom dizajnu. Trup ovog modela dug je jedanaest metara i sedamdeset centimetara, a sam brod, zahvaljujući visokoj liniji korita i nadgrađa, djeluje veći. Osim estetskog efekta, ovakvo korito otvorilo je dosta mjesta u unutrašnjosti, a linije pramca, prema riječima vođe razvoja projekta (i cijele nove R linije) Roberta Chaffera, određene su idejom da se valovi lome dosta više na pramcu nego kod klasičnih glisera ili krstaša. Vizualni identitet upotpunjen je crnom trapezoidnom linijom na trupu koja skriva prozore prednje kabine, na koju se nastavljaju zatamnjeni prozori vlasničke kabine, također trapezoidnog oblika, koji se pojavljuje na dosta mjesta u ovome modelu.

Bavaria R40
Sunčalište na pramcu ima vlastiti bimini i udobno je za dvoje ljudi

Na krmi nas dočekuje prostrana krmena platforma. Poviše krmene platforme Bavaria je osigurala mjesto za električni grill koji će biti dostupan u dodatnoj opremi, što je danas popularno rješenje na Floridi. Krmenim prostorom dominira polukružna sofa s rasklopivim stolom od tikovine u sredini. Sama sofa nastavlja se na onu u unutrašnjosti pa se pomicanjem kliznih stijenki vrata salona dvije sofe mogu spojiti u jednu. Gornji most Bavarije R40 prilično je prostran za dvanaest i pol metara dugu jahtu. Njegovom površinom dominira prostrana sofa koja je dovoljno široka da se koristi i kao sunčalište. Iza nje je rasklopivi stol od tikovine te, naravno, upravljačko mjesto. Zgodan detalj na gornjem mostu je i prostor ispred kontrolne ploče u koji se sklapa bimini top kada nije potreban. Salon je uređen u jako čistim linijama s elementima u wenge drvu te sjedištem od bijele kože. Sama kuhinja nalazi se na lijevoj strani salona. Keramička ploča, sudoper, hladnjak i pećnica vješto su skriveni unutar bočnog elementa, čemu su u projektiranju novog plovila posvetili posebnu pažnju. Ispred velikog vjetrobranskog stakla na desnoj strani nalazi se upravljačko mjesto s dva sjedišta, dok se na lijevoj strani nalazi još jedno sjedište s malenim stolom za navigaciju. Vrlo praktična odlika jesu i staklena bočna vrata pored upravljačkog mjesta kojima možete izaći odmah na bočni prolaz prema pramcu. Na samome pramcu smjestilo se još jedno sunčalište s dovoljno mjesta za dvije osobe. Bavaria R40 trenutno je možda najmanji krstaš čija vlasnička kabina zauzima sredinu broda, što u brodogradilištu vide kao veliku prednost. Uz prostran bračni krevet, u njoj se nalazi i trosjed na desnoj strani kabine smješten uz bočni prozor. Pramčana (VIP) kabina s druge strane pružit će puno veći komfor za više goste zahvaljujući visokom stropu, a pohvalna karakteristika je i mogućnost razdvajanja bračnog kreveta u dva pojedinačna. Obje kupaonice u potpunosti su uređene u wenge drvetu s dobro osvijetljenom unutrašnjošću zahvaljujući velikim zatamnjenim prozorima.

Bavaria R40
Nova Bavaria ima dvije vlasničke kabine, krmenu u punoj širini korita (na samo 40 stopa) i pramčanu

Plovidbeni test bio je pravi gušt, isplovljavanje i uplovljavanje maksimalno je pojednostavljeno korištenjem upravljanja preko Volvo Penta upravljačke palice. Bavaria R40 poletna je koliko se to i očekuje od ovakvog krstaša. Optimalna brzina s motorima Volvo Penta D6-370/DP od dva puta po 370 konjskih snaga nalazi se negdje pri 22-23 čvora, dok je maksimalna brzina 31 čvor. Ipak treba uzeti u obzir da je riječ o pretprodukcijskom primjerku koji je u more stavljen bez antifoulinga, a bilo je potrebno napraviti još i fino usklađivanje motora koje bi, prema planovima, trebalo podignuti maksimalnu brzinu na oko 36 čvorova. Ukupni dojam je jako dobar, te će uz sitna uglađivanja Bavaria R40 postati vrlo lijepa kombinacija jednostavnog i funkcionalističkog dizajna začinjena  finom dozom luksuza.

Tehnički podaci

TEHNIČKI PODACI
Duljina: 11,59 m
Širina: 3,99 m
Gaz: 1,08 m
Spremnik za gorivo: 900 l
Spremnik za vodu: 348 l
Istisnina: 9.600 kg
Motori: 2 x Volvo Penta Diesel D6-330 EVC – 330 KS
ili 2 x Volvo Penta D6-370/DP – 370 KS
Najveća brzina: 31 čv. (D6-370/DP)
Brzina krstarenja: 23 čv. (D6-370/DP)
Graditelj: Bavaria
Zastupnik: Yacht Centar Baotić

 

Share this article:


Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude

Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above