Bang & Olufsen zvuk luksuza

by Yachts Croatia

Najprestižniji proizvođač potrošačke elektronike na svijetu u svojoj djelatnosti kombinira izvanredne performanse, vrhunsku manufakturu i besprijekoran dizajn

Često se kaže da veliki umovi slično misle, a ta izreka posebno vrijedi kad se primijeni na dvojicu danskih inženjera-pionira čija se životna suradnja razvila u jedno od najinovativnijih partnerstava u industriji zabavne elektronike. Godine 1925. Peter Bang i Svend Olufsen pokrenuli su skromnu proizvodnju radioaparata na imanju obitelji Olufsen u blizini grada Struera, na sjeverozapadu Danske. Njihov prvi proizvod, kao i prvi mrežno napajani radio u Danskoj, nazvan je prijamnikom na struju. Proizvedeno je svega deset primjeraka, ali s elementom koji se pokazao prvim vrijednim proizvodom tvrtke Bang & Olufsen, eliminatorom. Kada je ta inovativna komponenta lansirana na tržište kao zaseban proizvod, mogla se dograditi baterijski napajanim radioaparatima, omogućujući da se napajaju iz mreže, što je eliminiralo akumulatore i brige s potrošenim baterijama. Godine 1927. Bang & Olufsen preselili su proizvodnju u novoizgrađenu tvornicu u Strueru. Zanimljivo je da je zgrada projektirana tako da može – ne pokaže li se njihov koncept radija nečim više od prolazne mode – poslužiti kao škola… ali, sjedište tvrtke Bang & Olufsen i glavni proizvodni pogon i danas su smješteni na istom mjestu.

Bang & Olufsen

Eliminator je označio prodor kuće Bang & Olufsen na inovativno i konkurencijom žestoko tržište zabavne elektronike

Godine 1934. ondje je stvoren hyperbo, kombinacija radija i gramofona s integriranim zvučnicima. Kao i drugi proizvodi iz tridesetih godina, i taj je bio značajno obilježen funkcionalizmom Bauhausa, stilom koji će kasnije postati ključna karakteristika pristupa tvornice Bang & Olufsen dizajnu usmjerenom na jednostavnost rukovanja. Prvi radio linije Beolit, označen brojkom 39, nastao je 1939. godine, a prvi televizor, crno-bijeli 508 S, 1952. Šezdesetih godina razvijeni su elegantni radioaparati malih dimenzija, zasnovani na tranzistorskoj tehnologiji, namijenjeni onima koji više vode računa o dizajnu i kvaliteti nego cijeni, kako je kuća isticala. Beomaster 900 stekao je trenutačnu popularnost i postao uzor većini proizvođača u Europi i Japanu. Prvi televizor u boji lansiran je 1967. – tehnološko čudo BeoVision 3000 Colour SJ težilo je 52 kg, zaslon je bio dijagonale 24 inča, a cijena mu je iznosila otprilike današnjih 1.000 eura. U devedesetima Bang & Olufsen iznio je na tržište sustav BeoSound 9000, ikonu modernog dizajna i visoko razvijen funkcionalan muzički sistem.

Bang & Olufsen

Bang & Olufsen je vizualno smanjio tehnički aspekt svojih uređaja, pretvorivši ih u virtualne, apstraktne prikaze svojih funkcija

Taj je model privlačio na prvi pogled svojim odrješitim linijama i jedinstvenim spremnikom za šest kompaktnih diskova, tada najbržim na svijetu. Naime, diskove je mijenjao brzinom od 100 km/h, odnosno jednom u 5,5 sekunda, tako da je pri reprodukciji ovim sustavom stanka u trenutku smjene diskova bila bešumna i brza kao i ona između dvije pjesme na CD-u. Pripremajući se za novo tisućljeće, kompanija je predstavila BeoCenter AV5, prvi u seriji audiovizualnih proizvoda koji sve audiovizualne funkcije spajaju u jednom uređaju. Godine 2002. nastao je prvi televizor ravnog zaslona u kojem se koristi tehnologija plazme, a već sljedeće godine sustav BeoLab 5 pomaknuo je standarde u svijetu akustike. Bang & Olufsen privukao je pažnju svijeta audiofila uvođenjem cijeloga niza vlastitih tehnologija, uključujući tehnologiju akustičnih leća, sustava pokretnih mikrofona i prilagodljive kontrole basova. Sve te tehnologije izlaze iz ograničenja tradicionalne izvedbe zvučnika prilagođavajući zvuk ne samo akustici prostorije u kojoj su zvučnici smješteni, nego i posebnim mjestima unutar nje. Rezultat su zvučnici prirodnog zvuka za sve uvjete slušanja. Potpuno integriranim kućnim zabavnim konceptom BeoVision 7 LCD 2005. godine okrunjen je prijelaz s cijevnog (katodnog) televizora na one ravnog zaslona, bilo plazmenog ili LCD.

Bang & Olufsen

Vjerojatno jedina tvrtka u industriji koja kombinira izvrsne performanse i vrhunski dizajn

B&O Play iz 2012. samostojeći je sustav kojim se lako i jednostavno rukuje: riječ je prenosivom uređaju za intuitivno korištenje koji se lako integrira u suvremeni život, omogućujući savršeno visokokvalitetno iskustvo. Sljedeće godine Bang & Olufsen najavio je novu liniju besprijekornih bežičnih zvučnika. Riječ je o posve digitalnim aktivnih uređajima po novim standardima WiSA za višekanalni bežični prijenos, čije performanse nadmašuju sve što se ikada čuli bez žice. Konačno, ove zime Bang & Olufsen uvodi novu ograničenu kolekciju bežičnih zvučnika – u bogatim nijansama zelene boje. Linija nosi naziv Harmonies Collection, a odlikuje se nordijskim minimalizmom. Pružajući odlične akustične performanse i optimalnu primjenu s potpunom slobodom postavljanja u prostoru – u kombinaciji s novim izborom boja – pet brižno probranih bežičnih zvučnika lako će se prilagoditi ritmu svakodnevnog života u različito uređenim domovima. Kuća Bang & Olufsen očito prihvaća trendove, procesira ih i stvara osebujne vlastite interpretacije – redovito nastojeći stvoriti nešto novo i bezvremensko u isti mah.  http://www.bang-olufsen.com

Nova oaza luksuza