Dizajner Stefano Righini i studio Achille Salvagni Architetti stvorili su model koji ima sve odlike 25-metarske jahte u manjem pakiranju
Dva nova modela koje je talijansko brodogradilište Azimut predstavilo u 2018. bili su Atlantis 51 i Azimut 55. Oba broda, iako približna u veličini, predstavljaju dijametralno suprotne prioritete u dizajnu jahte. I dok Atlantis 51 ima duh otvorenog krstaša, Azimut 55 nosi duh 25-metarske jahte u malome. Po vanjskom izgledu, koji je dizajnirao Stefano Righini, svi dizajnerski elementi Azimutovih jahti su prisutni – od velikih bočnih prozora oblika stiliziranog vala na nadgrađu, pramca oblika dijamanta do produženog krmenog dijela flybridgea – i čine da se Azimut 55 savršeno uklapa između Azimuta 50 i 60.
Mi smo imali priliku testirati ovaj model na prošlogodišnjem sajmu u Cannesu. Njegova je krma opremljena s hidrauličnom platformom koja je uvučena u samu dužinu broda te tako ne povećava nepotrebno ukupnu dužinu broda, a bočne stranice trupa lijepo zatvaraju bokove i stvaraju zaštićen prostor za tender. Prostor u kojem se obično nalazi krmena garaža u ovome slučaju rezerviran je za skipersku kabinu, čiji se ulaz nalazi na desnoj strani, dok se stubama na lijevoj strani trupa penje do krmenog prostora na glavnoj palubi broda.

Prostran i s fiksnom polukružnom sofom koja okružuje stol za objedovanje na samoj krmi, ovaj je dio odlično zaštićen s flybridgeom koji stoji poviše njega. Ulaz u salon zatvaraju trostruka preklopna vrata, koja, kada se potpuno rastvore, omogućuju jedinstvo otvorenog i zatvorenog prostora. No, prije nego se posvetimo unutrašnjosti moramo se posvetiti i ostalim otvorenim dijelovima jahte koji čine boravak na otvorenom jedinstvenim užitkom.
Gosti na Azimutu 55 na raspolaganju imaju i prostrani flybridge, na kojemu mogu provoditi vrijeme na otvorenom. Površinom usporediv s površinom salona, flybridge je mjesto na kojemu možete provesti gotovo cijelo vrijeme ako brod koristite za kratke izlete, a na njemu se odmah nakon ulaza nalazi kompaktni bar s hladnjakom, sudoperom i grillom i nasuprot njega je luksuzan stol za objedovanje od bijelog mramora s obrubom od tikovine kojeg okružuje prostrana sofa. Čitav ovaj dio, zajedno sa sportskim upravljačkim mjestom i malenim sunčalištem, natkriven je tvrdim krovom s otvorom u sredini za kliznu tendu, što pruža mogućnost da flybridge bude bilo natkriven ili otvoren.
Stražnji dio kokpita vlasnici mogu urediti prema svojim željama, a na testiranom primjerku ovaj prostor iskorišten je za dvije pomične sofe s niskim stolom u sredini. Ako i ovo nije dovoljno mjesta za boravak na otvorenom, Azimut 55 na pramcu ima prostrano trapezoidno sunčalište koje sa svojim blago povišenim jastucima tvori ‘otok za opuštanje’, pogotovo kada se rastvori tenda sunčališta, zamišljena kao maleni šator.

I dok su nas vanjski dijelovi broda oduševili s toliko varijacija i izbora, unutrašnjost nas je oduševila svojim dizajnom i praktičnošću. Odmah nakon ulaza u salon u nadgrađu dočekuje nas polukružna kuhinja na lijevoj strani trupa, s visokim šankom, a nasuprot kuhinje je komoda sa spremištem za posuđe. Već odavde je vidljiv stil koji je korišten u čitavoj unutrašnjosti, a to je svijetlo rebrasto drvo presijecano s ponekim vertikalnim površinama u crnom drvu i ponekom linijom zlatne boje na elementima, što daje doživljaj luksuznosti, odakle je studio za dizajn unutrašnjosti – Achille Salvagni Architetti, crpio inspiraciju. Isto tako vidljivo je da su gotovo sve površine u unutrašnjosti glatke i zaobljene, bez oštrih rubova, što je uistinu pohvalno jer pruža dozu sigurnosti.
Za dvije stube povišen, dublje u salonu, nalazi se glavni dnevni prostor sa stolom i sofom za objedovanje te velikim trosjedom nasuprot i upravljačkim mjestom na desnoj strani trupa. Opremljeno s dva sjedišta, upravljačko mjesto ima izvrsnu preglednost, kao i čitavi salon koji je ispunjen dnevnim svjetlom. U trupu su se smjestile tri kabine: vlasnička i VIP s bračnim krevetima te gostinska s dva pojedinačna kreveta. Vlasnička kabina, kako je to uobičajeno, smjestila se na sredini trupa, a specifična je po poprijeko postavljenom krevetu na desnoj strani, postavljenom tako kako bi se dobilo više prostora za lakši ulazak. Kabina je upečatljiva i s prostranim bočnim prozorima.

VIP kabina u pramcu standardno dolazi s bračnim krevetom s uzglavljem uz sami vrh pramca i dok vlasnička kabina ima svoju kupaonicu, VIP kabina je dijeli s gostinskom kabinom. Uz ovoliki trud u dizajnu, bilo bi nemoguće da se Azimut nije iskazao i u pogledu plovnih sposobnosti, a pogotovo što se tiče opremljenosti. Tako Azimut 55 dolazi u standardnoj opremi s EPS elektroničkim upravljanjem i automatskim Interceptor flapsovima koji nude visoku učinkovitost uz potpuno automatski rad.
Na našemu testu na sajmu u Cannesu, Azimut 55 bio je opremljen s dva MAN-ova motora od po 800 konjskih snaga s V-prijenosom, a testirali smo ga na relativno mirnom moru. Pri testu, za nas optimalne brzine krstarenja bile su pri 15 čvorova na 1600 okretaja, pri čemu je potrošnja oko 69 litara na sat po motoru, a kod brzine od 24 čvora pri 2050 okretaja od 120 litara na sat. Azimut 55 nije zamišljen kao jurilica, ali će ipak maksimalna brzina od 30 čvorova opravdati ime Azimut i sportske linije. S Azimutom 55 talijanski proizvođač lijepo je ispunio nišu u svojoj ponudi, ponudivši nam prostranu jahtu od približno 17 metara koja je jednako, ako ne i prostranija, od jahti od 20 metara. Ljubitelji dugog boravka na moru i opuštanja na otvorenom s ovim modelom sigurno ne mogu pogriješiti.
Fotografije Azimut Yachts