Sportska elegancija s potpisom Grginić Yachtsa
Predstavljen sada već davne 2014., Mirakul 40 jahta je hrvatskog proizvođača sa zagrebačkom adresom, Grginić Yachtsa. Ovaj je model bio veliki skok za proizvođača u odnosu na njegov prethodni model, puno manji Mirakul 30.
Što donosi redizajn Mirakula 40?
I sada, točno deset godina nakon premijere i više od 50 proizvedenih primjeraka, od kojih su mnogi izvezeni izvan Hrvatske, Mirakul 40, 12 metara duga jahta sportskog duha s prostranim kokpitom i unutrašnjošću dobila je ‘facelift’.
Masivnog trupa, koji je sada još upečatljiviji zbog crne linije na bokovima unutar koje se nalaze bočni prozori, oštrog sportskog pramca i prominentnog nadgrađa, Mirakul 40 odražava klasični duh sportskog cruisera koji se danas sve manje susreće na tržištu. Ipak teško da ćete vidjeti dva ista primjerka, jer iako svi Mirakuli 40 zadržavaju istu liniju, proizvođač ovaj model nudi kao semi-custom model, pri čemu su izbor boja, kako vanjštine, tako i materijala u kokpitu i unutrašnjosti, ostavljeni na izbor naručitelju.
Vanjske značajke Mirakula 40: Od prostrane krme do sunčališta
Na krmi nas dočekuje prostrana produžena krmena platforma koja je dostupna u fiksnoj ili hidraulički podizanoj verziji, koja potom postaje privatna plaža ili nosač za tender ili jet ski.
Nakon krmene platforme, u sredini širokog kokpita nalazi se i garaža za tender, na vrhu koje je prostrano sunčalište s pomičnim naslonom. Široki bočni prolazi oko ovog sunčališta vode nas do glavnog dijela kokpita.
Kokpit se sastoji od vanjske kuhinje sa sudoperom, hladnjakom te plinskim kuhalom na desnoj strani, dok je cijela lijeva strana kokpita rezervirana za prostranu polukružnu sofu smještenu oko velikog stola za objedovanje, koji se može spustiti i tako postati još jedna ležaljka, ispod staklenog krova kokpita.
Prednji dio krova može se otvoriti, čineći tako kokpit prozračnim i omogućujući vjetar u kosi skiperu, za kojega je rezervirano lijepo upravljačko mjesto u povišenom sjedištu na desnoj strani.
Upravljačko mjesto i kokpit
Upravljačko mjesto ima dobru preglednost zahvaljujući prostranom jednodijelnom vjetrobranskom staklu te velikim bočnim prozorima kokpita koji se mogu otvoriti. Može se pohvaliti i sportskim upravljačem prekrivenim kožom te masivnom upravljačkom konzolom koja ostavlja dovoljno mjesta za ugradnju instrumenata po izboru vlasnika. S desne strane, na odvojenoj konzoli, mjesto je za ručice gasa i za Volvo joystick za manevriranje u slučaju izbora Volvo motora.
Na pramcu Mirakul 40 nudi pregršt mjesta na prostranom sunčalištu, a i bočni prolazi su ugodno široki. Unutrašnjost se sastoji od salona sa sofom uz stol za objedovanje, koji se može pretvoriti u dodatni ležaj za dvoje, malene kuhinje opremljene hladnjakom, plinskim kuhalom i sudoperom, kupaonice te tri prostrane kabine.
Unutrašnjost Mirakula 40
Prednja vlasnička kabina može se pohvaliti stojećom visinom na svakom svom dijelu te povišenim bračnim krevetom smještenim u vrhu pramca, a i ostale dvije kabine, smještene u krmi, opremljene su prostranim bračnim krevetima.
Kao i kod vanjštine, naručitelj može birati sve materijale unutrašnjosti, a držeći se ove filozofije, Grginić Yachts za Mirakul 40 nudi raznovrstan izbor motora, a osnovni model dolazi s dva Volvo Penta motora od po 270 KS. Kako je ovo model koji se isključivo radi sa stern drive pogonom, sve verzije se odlikuju sportskom poletnošću i odličnom okretnošću.
Performanse Mirakula 40
Mirakul 40 sposoban je za oštre okrete u jako malo mjesta, pri čemu se i sportski naginje, ali neće izazvati da se osjećate nesigurno budući da nema neugodnog proklizavanja ili zaranjanja pramca. Maksimalna brzina iznosi oko 37 čvorova, a performanse variraju ovisno o motornoj opciji.
Optimalna brzina krstarenja koju smo postigli na testnom primjerku s dva Volvo Penta D4-300A motora od po 300 KS svaki bila je 28 čvorova i s potrošnjom od oko 95 litara na sat, a pri 22 čvora potrošnja se spušta na 72 litre na sat.
Tekst Mlađan Marušić
Fotografije Boris Kačan & Grginić Yachts