Nakon dugo vremena na našem je testu bio novi Sunseeker, u splitskoj marini Lav isprobali smo model Predator 74. Jahta je prvi put predstavljena javnosti u Düsseldorfu u siječnju 2018., ali testirani primjerak je prvi koji je došao na Jadran
Plovilo se odlikuje sportskim izgledom svojstvenim obitelji Predatora koja je proslavila britanski brend, u prvom redu stilski oblikovanim velikim staklenim površinama kako na koritu, tako i na nadgrađu plovila, od kojih se proizvođač posebno ponosi zaista lijepim prozorima bez potpora (pillarless).

Iako stilom podsjeća na slavne prethodnike, novi je Sunseeker Predator 74 tehnički superiorno plovilo, značajno naprednije od starijih generacija, te istodobno izbrušeno do zadnjih dizajnerskih detalja.
Sunseeker Predator 74 u Open verziji
Ovaj Sunseeker ima i svog ‘brata’ u verziji Sport Fly, a nama je nekako bilo posebno drago što nam je na raspolaganju čistokrvni Open. Niska silueta, nisko težište i superiorno ponašanje na moru glavne su prednosti takvih jahti, a po tome nas ni ovaj ljepotan nije iznevjerio. Prije nego smo se uputili na more, razgledali smo ga od glave do pete, od krme prema pramcu.

Na samoj krmi nalazi se uronjiva platforma na kojoj možete smjestiti jet-ski, a krmeno zrcalo podijeljeno je na ulazu za posadu i garažu za pomoćnu brodicu koja je u ovom slučaju Williams 395. Krmenim kokpitom dominira veliko sjedište L-oblika, a nad samom krmom prostire se veliko sunčalište.
Taj prostor na Sunseeker jahti natkriva se električno pokretanom zaštitom od sunca koja izlazi iz krova kokpita, te se zahvaljujući dodatnim potpornim stupovima može držati otvorena i u plovidbi. Tikov stol za blagovanje može se jednostavnim preklapanjem po potrebi udvostručiti, a u kokpitu se s lijeve strane nalaze maleni sudoper, frižider i grill koji će odlično poslužiti za vrijeme kada kuhinja nije u punom pogonu.

Salon kao velika terasa nad morem
Alternativa gornjem mostu je odlično iskorišteni pramac na kojem se nalazi sjedište U-oblika sa stolićem, te veliko sunčalište, a sjedište se može natkriti skrivenim biminijem. Međutim, zahvaljujući velikom staklenom krovu koji se otvara jednostavnim pritiskom na dugme, i sam salon može imati ugođaj vanjskog prostora.
Vizualno atraktivan, besprijekorno složen i jako dobar na moru atributi su novog Predatora 74, koji slijedi slavnu tradiciju svojih prethodnika u najboljoj maniri
Kada se otvori krov salona, taj dio može se zaštititi mrežom koja će vas čuvati od insekata, ali kada staklena pregrada koja dijeli salon od kokpita ‘nestane’ u podu tada salon i kokpit postaju jedno pa zaista imate osjećaj kao da ste na velikoj terasi nad morem.

Kada ste u salonu, okruženi ste velikim staklenim površinama s pogledom na sve strane, a i stol u salonu se preklapa, ali nema dimenzije poput onog u kokpitu.
Nova generacija Predatora nedvojbeno je otišla naprijed, a s njom Sunseeker ima daleko najbolju vrstu reklame – onu kada same jahte pričaju o svojoj kvaliteti
Silaskom u potpalublje prvo nailazimo na brodsku kuhinju, u čijem se produžetku nalazi maleni stol za blagovanje i sjedište U-oblika, u dijelu u koji inače stane četvrta kabina. U rasporedu s tri kabine novi je Predator 74 prava vlasnička jahta, i za osobnu upotrebu nam se čini da je tako puno komforniji.
Vlasnička kabina pruža toplinu doma
U pramcu Predatora 74 se nalazi VIP kabina, s desne strane gostinska s odvojenim vratima za toaletni prostor, koji tako postaje i dnevni WC, a u krmenom dijelu je ‘kraljevska kabina’ za vlasnika. Osim što i nju karakteriziraju velika bočna okna, krase je zaista široki krevet u sredini, kozmetički kutak s desne i lijepo sjedište s lijeve strane koji daju toj kabini toplinu doma.

U prednjem dijelu vlasničke kabine nalazi se toaletni prostor s jedne i ‘walk in’ ormar s druge strane. Kazali bismo kako je raspored unutrašnjih prostorija klasičan, ali dorađen do najmanjih detalja. Iskreno, to smo od nove generacije Sunseekera i očekivali, ali na moru smo doživjeli iskustvo koje je nadmašilo naša očekivanja iako smo ‘znali s kim imamo posla’.
Sunseeker Predator 74 u plovidbi
Bračkim kanalom smo brazdali u različitim režimima plovidbe, a od velike koristi nam je bio skiper koji je doveo jahtu s Malte. Kaže kako u tri dana plovidbe nisu imali (pre)velikih valova, ali vjetra jesu i da se po tim uvjetima jahta odlično ponašala. Imali su putnu brzinu od 21 čvora, pri čemu je potrošnja bila oko 75 litara po motoru, dok se stiskanjem ručice gasa brzina povećava, ali s njom i potrošnja pa pri maksimalnim okretajima jahta plovi lijepom brzinom od 33 čvora uz potrošnju od 150 litara po motoru.

Ugrađeni motori u ovom primjerku su standardni MAN od 1550 konjskih snaga, a opcijski je moguće ugraditi i one od 1900 KS. Međutim, prednost ove jahte nije u vrtoglavim performansama, već u lakoći kojom ona dostiže brzinu, njezina upravljivost i stabilnost. Stabilnost možete dodatno naglasiti pokretanjem hidrauličkih stabilizatora čije peraje za manje od deset sekundi stabiliziraju jahtu (!).
Velika prednost tog sistema je u brzini reakcije, ali i u tome što isti hidraulički sistem koriste pramčani i krmeni potisnici čiju značajnu snagu možete iskoristiti za bezbrižno manevriranje u marini. Nova generacija Predatora nedvojbeno je otišla naprijed, a s njom Sunseeker ima daleko najbolju vrstu reklame – onu kada same jahte pričaju o svojoj kvaliteti.
Tekst Darko Šupuk
Fotografije Sunseeker International & Filip Bubalo
Video Sunseeker London Group