Sacs Rebel 47

by Yachts Croatia

Gumenjak? Možda

Vjerojatno najprovokativniji gumenjak na tržištu, SACS Rebel 47 zapravo okreće cijelu kategoriju pneumatskih plovila naglavce, jer se, umjesto za punjenje komora zrakom, ovaj proizvođač opredijelio za nešto značajno čvršće

Pneumatska brodica s krutim dnom značajno je uznapredovala od dana kad se pojavila kao robustan višenamjenski čamac ponešto spartanske izvedbe. Danas njihovi proizvođači stvaraju plovila kakva se drugi ne usuđuju graditi, nudeći izvedbe koje možemo nazvati platformama za luksuznu zabavu. Talijanski SACS pomiče granice toga koncepta svojim novim proizvodom, koji samo uvjetno možemo nazvati gumenjakom, jer se njegove krute bočne komore ne pune zrakom, nego izrađuju od pjene ovijene najsuvremenijom plastikom. SACS Rebel 47 koncipiran je kao križanac luksuzne brodice za prijevoz od jahte do kopna, dnevnog cruisera, jurilice za ljubitelje brzine na vodi i velikog pomoćnog plovila za superjahte. S ovim modelom SACS je pokušao prebroditi jedinu stvarnu manu gumenjaka – relativno malen kokpit, s obzirom da tubusi zauzimaju značajan dio širine. Rebel 47 tako ima komore koje ne zadiru u korisnu površinu palube, čime je dizajnerima omogućeno vrlo maštovito uređenje, mnogo racionalnije nego u klasičnih gumenjaka. Zamjena cilindara punjenih zrakom materijalom razvijenim za potrebe lučkih tegljača  urodila je i većom trajnošću komora jer je pjena (zatvorenih ćelija) prvo obložena plastikom otpornom na udarac i eksploziju, a zatim i ovijena hypalonom da bi se izgledom izjednačila s modernim gumenjacima. Što se uzgona tiče, komore sprječavaju zalijevanje kokpita kapljicama i pjenom, pružaju stabilnost u plovidbi i na vezu.

SACS Rebel 47

Brižno promišljen raspored pod palubom nudi četiri ležaja i pristojan komfor u salonu

Ukratko, njima opremljen trup ponaša se kao i onaj sa standardnim plovcima, ali uz neusporedivo veću otpornost na havariju i dulju trajnost. Pjena omogućuje i puno maštovitije oblikovanje uzgonskih komora od ustaljenih cilindara, pa SACS-ova inovacija pruža dizajnerima sjajan izazov kad je riječ o uređenju povećanog kokpita, ali i samih plovaka, te njihovo razbijanje na nekoliko sekcija koje se ugrađuju onamo gdje trup treba uzgon u skladu s opterećenjem. Budući da uzgonski sustav ne ovisi strukturalno o hypalonskom omotaču, ogrebe li se i podere, lako se zamjenjuje novim, a možete i promijeniti cijeli plašt, preodijevajući tako Rebel 47 u novo ruho. Svaka inovacija donosi promjenu težine i ima svoju cijenu, pa su komore od pjene tri puta teže od zračnih, ali i pet puta skuplje. Već se na prvi pogled zamjećuje da nove komore imaju oblik slova D, a ne tradicionalnog O, kao i da se rasporedom cjelina SACS Rebel 47 naslanja na suvremene motorne jahtice, od krmene platforme s koje se prilazi kokpitu, do položaja upravljačkoga mjesta i pramčanog sunčališta. Na zahtjev naručitelja, proizvođač ugrađuje hidrauličnu krmenu dizalicu za mali pomoćni gumenjak s krutim dnom, dok se pod sunčalištem nalazi spremište za SeaBob ili gumenjak savitljiva dna. Prema pramcu se prolazi izvrsno zaštićenim bočnim prolazima koji omogućuju kretanje brodicom i u plovidbi velikom brzinom. U prednjem dijelu kokpita dizajneri su ugradili dva naslonjača okrenuta u smjeru plovidbe – užitak u promatranju okoliša s ovog je gumenjaka veći nego s ijednoga poznatog. Priznajemo, malo smo se nećkali kad nam je skiper rekao da tamo sjednemo, ali se isplatilo: dojam je zaista veličanstven. Ti su naslonjači izvanredno lijepo oblikovani, a materijal od koga su izrađeni omogućuje vam da se zavalite i opustite. U plovidbi je SACS Rebel nevjerojatan: imate dojam da lebdite nad morem. Nema neugodnosti ni pri jahanju po valovima, koje Rebelov trup dubokog V-profila savršeno reže, dok komore štite kokpit i od najsitnijih kapi. Na palubi se nude različite izvedbe krovića nad upravljačkim mjestom, bimini ili hard top.

SACS Rebel 47

Zapovjedno mjesto nadahnuto automobilskom estetikom uključuje paket najsuvremenije tehnologije

Model koji smo imali prilike testirati bio je opremljen dvama motorima Volvo DC400, s prijenosom na krmene vijke, upravljačkim sustavom Raymarine, zaslonom osjetljivim na dodir, a zanimljivo je da Rebel 47 ima i pramčani potisnik, na gumenjacima zapravo neuobičajeni element – osim ako nisu buntovnici. Imali smo prilike i sjesti za komande. Iako je prototip nekoliko desetaka kilograma teži od primjeraka koji će nastajati u serijskog proizvodnji, bez teškoća smo postigli brzinu od 38,5 čvorova (lakši modeli će biti nekoliko čvorova brži). Pri putnoj brzini od 25 čvorova, potrošnja obaju motora kretala se oko 90 litara na sat, što upućuje na zaključak da bi se umjerenom brzinom i sa 750 litara dizelskog goriva, koliko stane u spremnik, moglo preploviti oko 500 milja. Dakako, činjenica da troši isto gorivo kao i matični brod, ako se Rebel 47 koristi kao pomoćna brodica, svakako je povoljna okolnost. Pod palubom se našlo mjesta za salon i blagovaonicu, sanitarni čvor s tušem i kutak za pripremu zalogaja. U pramčanom je dijelu smještena sofa u obliku slova V, koja se umetanjem jastuka pretvara u ležaj za dvoje s pogledom u zvjezdano nebo kroz veliko palubno okno. U krmenom dijelu nalazi se druga kabina za dvoje, s udobnim ležajem, ali malo prostora iznad glava, jer je izvedena iznad strojarnice. Ukratko, SACS je s Rebelom 47 učinio sjajan iskorak u kategoriji sofisticiranih gumenih plovila. Tehnološki inovativan i dizajnerski osebujan, Rebel 47 je višenamjensko plovilo vrsnih plovnih osobina i komfora kakav se rijetko nađe i na brodovima krutog trupa.

Tehnički podaci
Custom Line Navetta 37
Ferretti Yachts 450